קולנוע

קולנוע בית

מגמת קולנוע

למרחב הלמידה- קולנוע

על המגמה

במגמת הקולנוע מייצרים מפגש בין העולם הפרטי שלכם ושלכן לעולמות האישיים של החברים והחברות שלכם ושל המורים. במפגש הזה נוצרת תקשורת, נוצר קולנוע. אנחנו מתבוננות ומתבוננים בעולם והופכים את המבט לדימוי, לרעיון, לסיפור. כל מה שאנחנו מרגישים, שומעים ורואים הוא חומר הגלם של הסרטים שלנו. אנחנו מתבוננים בעולם, ובעצם מגלים את עצמנו.

מאפייני המגמה

במשך שלוש השנים של מסלול הלימודים במגמה עוברים התלמידים והתלמידות תהליך של התנסות  בצורות  שונות  של  ביטוי  קולנועי,  ובמרכזם  התנסות  בקולנוע  עלילתי ודוקומנטרי. בנוסף מתקיימות סדנאות אורח של מבקרים ויוצרים קולנועיים מהשורה הראשונה ושיתופי פעולה עם רשתות טלוויזיה ותקשורת, משרד החינוך, יוצרים ויוצרות מהתעשייה הקולנועית בישראל ואחרים. רבים מבוגרי המגמה עובדים כיום בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה בארץ, והלימודים בה פותחים פתח להתקבלות ולהשתלבות ביחידות הסרטה בצבא  ובלימודי קולנוע גבוהים בבתי הספר לקולנוע בארץ ובעולם.

המגמה מעמידה לשימוש התלמידים ציוד טכנולוגי ברמה הגבוהה ביותר ומעודדת בכך הגשמה של כל חזון וחלום קולנועי אישי העולה בדמיונם. במגמה נוצרו סרטי ז'אנר מסוגים רבים, בין היתר מדע בדיוני, אימה, מיוזיקל, סרטי אנימציה ועוד. רבים מהסרטים זכו להערכה אמנותית ברמה הארצית  והבינלאומית,  ובכלל  זה  זכיות  וציונים  לשבח  בפסטיבל קולנוע באירופה ובאמריקה. הלימודים במגמה מאפשרים בגרות מעשית במגוון תחומים ובמרכזם: בימוי, צילום, הפקה ועריכה. 

על אף שמדובר באמנות ובביטוי אישיים, חושפים הלימודים והעשייה במגמה את התלמידות והתלמידים לצורך לעבוד בצוות, למשמעות של קבלת עזרה מאחרים והלמידה מהם, ובעיקר להבנה שיצירה יכולה להיווצר בצוות ועדיין להישאר אישית ביותר .

לצד הדגש על עבודת צוות ושיתוף פעולה אנחנו מלווים את התלמידים שלנו בדרך של מצוינות מקצועית  בלתי מתפשרת. 

תכנית הלימודים

כיתה י' – צילום, כתיבה יוצרת ותסריטאות, מבוא לקולנוע, בימוי, מבע קולנועי, עריכה.

כיתה י"א – בימוי, קולנוע דוקומנטרי, צילום ותאורה, הפקה ומשחק מול מצלמה, תולדות הקולנוע ותאוריה, תסריטאות, עריכה.

כיתה י"ב – עבודה על סרט גמר כפרויקט בגרות. תולדות הקולנוע ותיאוריה, בימוי, דוקו, עריכה, צילום, פוסט פרודקשן וסדנאות הפקה.

5 יחידות בקולנוע מקנות בונוס במוסדות אקדמיים.

החל משנת תשפ"ב תיכון אלון מוביל פיילוט במסגרתו תלמידים יכולים להרחיב 5 יח"ל נוספות במסגרת בגרות יצירתית.

פרויקטים מיוחדים של המגמה

מגמת הקולנוע מקיימת סדנאות אורח של יוצרים קולנועיים מהשורה הראשונה ושיתופי פעולה עם ערוצי הטלוויזיה ופסטיבלי קולנוע. מדי שנה יש מסע יצירה של כל המגמה, ימי קולנוע מרוכזים בסינמטקים ובתי קולנוע, נסיעה משותפת לפסטיבל הקולנוע בערבה, הרצאות אורח של יוצרים ויוצרות ועוד.

תנאי קבלה

  • יכולת ביטוי יצירתית מילולית וויזואלית, יוזמה, חשיבה מקורית ועצמאית ונכונות לעבודה קשה ושיתוף פעולה בצוות.
  • התנהגות טובה מאוד ונוכחות סדירה.
  • ·הצלחה במבחני הקבלה למגמה.
  • תהליך המיון יבחן את יכולות התלמיד/ה להתמודד עם הפן הלימודי והאומנותי ביחד.

מבחני קבלה

לפרטים ומועדים עקבו במידע לנרשמים

כתבות

לכתבות נבחרות – לחצו כאן

אמנות ואקטיביזם – מגמת הקולנוע מארחת את דפני ליף

הקרנה למגמת הקולנוע

חוויה מהסרטים – מסע חווייתי שבמרכזו עמד פסטיבל הקולנוע בערבה

פעילות מהסרטים

הסרט "אח קטן" זוכה בפרס בקולנוע חיפה

מגמת קולנוע בפסטיבל הקולנוע בערבה

קישור לתמונות ממסע יצירה תשע"ט