"אח קטן", סרט הגמר של תלמידי תיכון אלון קטף הפרס השני בקטגוריית הסרט הטוב בפסטיבל הקולנוע בחיפה

זכייה מהסרטים: "אח קטן", סרט הגמר של תלמידי תיכון אלון קטף הפרס השני בקטגוריית הסרט הטוב בפסטיבל הקולנוע בחיפה

הסרט נוצר בהשראת סיפורו של אנדל קבדה, יוצא אתיופיה, שהתמודד בעבר בתכנית הריאליטי "האח הגדול"

"אח קטן" סרט גמר כיתה יב', שיצרו תלמידי מגמת קולנוע מתיכון אלון, יהלי תלם ואיתמר הורוויץ, זכה במקום השני בקטגורית הסרט הטוב ביותר, בתחרות ה-14 ליצירה צעירה בפסטיבל הקולנוע חיפה. הורוויץ הוא שביים את הסרט, שתסריטו נכתב במשותף על ידי תלם והורוביץ. ליצירת הסרט חברו תלמידי מגמות אמנות נוספות בתיכון אלון, בהם שיר עבודי וסיוון אולקר תלמידות יב' שהפיקו, עופר טפר ועידו לוי, תלמידי מגמת מוזיקה, שכתבו לסרט מוזיקה מקורית, ורועי סיוון, גדי ילאו ואבי רטה ששיחקו בסרט.

לתחרות היצירה הצעירה נשלחים מזה 14 שנים, סרטים שהוגשו כפרויקט גמר לבגרות מ- 400 בתי ספר תיכונים ברחבי הארץ. השנה התמודדו 99 סרטים תיעודיים ועלילתיים, כאשר לשלב הגמר הגיעו 10 סרטים, ביניהם הסרט של בוגרי אלון.
הסרט, המבוסס על מקרים אמיתיים, מביא את סיפורו של אנדל, נער ישראלי ממוצא אתיופי אשר מנסה לגייס כסף עבור הבר מצווה של אחיו. בעולם שבו צבע העור הוא זה שקובע את מהלך חייו, אנדל מנסה בכל כוחו לעבור את המשוכה הגזענית למען אחיו הקטן.
יהלי תלם ואיתמר הורוויץ מספרים על תהליך היצירה: כשחשבנו על הרעיון לסרט, רצינו לעשות סרט על נושא חשוב, נושא שמציג בעיה בחברה הישראלית. לאחר חיפושים רבים הגענו לאנדל קבדה, אליו נחשפנו כשהיה אחד המתמודדים בתכנית "האח הגדול". אנדל סבל מאלימות משטרתית קשה בילדותו, לאחר פגישה ארוכה החלטנו לכתוב תסריט בהשראת הסיפורים שסיפר לנו אנדל. אנחנו שמחים שהסרט שלנו הצליח להשפיע על חבר השופטים, והביא למודעות את נושא האלימות המשטרתית כלפי יוצאי אתיופיה.
חבר השופטות, שכלל השנה את דנה גולדברג, תסריטאית ובמאית, לאה טוניק, במאית ומפיקה, ונעה גוסקוב תסריטאית ובמאית, כתבו בנימוקים לזכייה: "כדרמת התבגרות של נער אתיופי בחברה אלימה וגזענית. "אח קטן" – הוא סרט בועט ובלתי מתפשר עם אמירה חברתית ופוליטית נוקבת, ועבודת בימוי שמצליחה לשמור בָּהּ בָעֵת על אמירה אישית של גיבור רגיש ומופנם. "
הזכיה בפרס זה מצטרפת לשורת זכיות מרשימה של סרטי גמר של בוגרי אלון בפסטיבלים שונים בארץ ובעולם. אסף רגב, מורה במגמת קולנוע באלון, אשר ליווה את הפרוייקט סיכם לאחר הזכייה: "זוהי עדות נוספת למקצועיות ולרמה הגבוהה של הלימודים במגמה לקולנוע. המבע הקולנועי בסרט ממוקד ומגיע מנקודת ראות בוגרת על החברה בה אנו נמצאים. הנושא החשוב, המעורבות החברתית של התלצמידים שלנו במה שקורה בארץ, ובעיקר הביצוע המרגש הם אלו אשר הביאו את הסרט לזכייה בפסטיבל קולנוע כל כך חשוב".

.קישור לצפיה בסרט

רוצים לדעת עוד על המגמה? לחצו כאן

ידיעות נוספות