מגמת קולנוע בפסטיבל הקולנוע בערבה

תלמידי שכבת יא במגמת קולנוע בתיכון אלון שבו ממסע מעשיר וחוויתי שבמרכזו עמד פסטיבל הקולנוע בערבה.

במשך שלושה ימים צפו התלמידים בסרטים במתחם הפסטיבל בצוקים ובמרכז ספיר, שמעו הרצאות, עברו סדנאות השראה ונפגשו עם היוצרים שהגיעו במיוחד לפסטיבל הקולנוע בערבה, על מנת לחוות עם הצופים חווית צפייה מיוחדת.

אחת התלמידות, איה לוין מספרת על רשמיה מהפסטיבל: "בכל ערב מערבי הפסטיבל צפינו מרדת החשיכה בסרטים שהוקרנו על גבי מסך ענק.
מעבר לסרטים המעניינים, החוויה של צפייה תחת כיפת השמיים ובלב המדבר הייתה חוויה ייחודית ומהנה, שמעצימה את הסרט. זכינו לחוות חווית צפייה חדשה ומיוחדת, שעדיין לא הכרנו.

אחרי חלק מההקרנות התקיימו שיחות עם היוצרים, בהם יכולנו לשאול שאלות וללמוד על הסרט ותהליך היצירה. הקרנה מיוחדת בה במינה היתה הקרנת סרטים של יוצרים צעירים מטורקיה, שעסקו בהיבטים שונים של החיים בטורקיה המפגש איתם היה מעניין במיוחד, שכן יכולנו לראות כיצד יוצרי קולנוע צעירים מביאים את חייהם למסך וכיצד קולנוע תיעודי מגבש אמירה. מעבר ללמידה והעניין בקולנוע, זו הייתה חוויה מגבשת וכיפית כמגמה".

במהלך ימי הפסטיבל ישנו התלמידים ב'חאן דרך הבשמים' יחד עם תלמידי מגמות קולנוע מרחבי הארץ, דבר שאפשר החלפת  דעות ודיונים בנושאים הנוגעים לחברה הישראלית, חשיפה לנקודות מבט שונות וליצירות שונות.

מסביר עופר טבצ'ניק מרכז מגמת קולנוע: התלמידים עברו חוויה מעשירה ומגבשת, שנתנה מקום להסתכלות מנקודת מבט חדשה על הקולנוע, על מה שהוא מעורר אצל אנשים. המסע הזה היה אמנם קצר אך מאד אינטיסיבי ואפשר גילוי עצמי של כל תלמיד, כאדם וכיוצר.

רוצים לדעת עוד על המגמה?

ידיעות נוספות