תערוכת הביכורים של תלמידי כיתות י' במגמת אמנות בתיכון "אלון" הציגה מגוון עבודות במדיומים שונים.

תערוכת הביכורים של תלמידי כיתות י' במגמת אמנות בתיכון "אלון" הציגה מגוון עבודות במדיומים שונים.

תערוכת הביכורים של תלמידי כיתה י׳ במגמת אמנית חזותית נפתחה השבוע בתיכון "אלון". התערוכה, המהווה חשיפה ראשונה של תלמידי האמנות הצעירים בפני קהל, כוללת יצירות שנעשו לאורך השנה הראשונה שלהם במגמה. העבודות המוצגות נבחרו משלל היצירות עליהן עבדו התלמידים במקצועות הבסיס הנלמדים בכיתה י'- ציור, רישום, פיסול, צילום ועיבוד תמונה במחשב.

רכזת המגמה ורה קורמן אמרה כי העבודות משקפות את תהליכי העבודה שעברו התלמידים, שנחשפו לטכניקות יסוד במקצועות הבסיס, ובמקביל להיבטים אוניברסליים של שפת האמנות ומסורת ארוכת שנים של ביטוי אמנותי. "איך טכניקה יכולה לתרום להעברת מסר? מה גבולותיה? האם אני יכולה להמציא טכניקה? איך צבע יכול לבטא רגש ?ומה בדבר מפגש בין צבעים? ? מה היחסים שבין הקו לרקע? האם סידור וארגון של האלמנטים על המצע, יכול להעביר רעיון? מה הכלי או המדיום לביטוי ישיר של רגשותיי? והאם דבר כזה בכלל קיים? מה ביטוי ראליסטי יתרום לי ומדוע קיים ביטוי מופשט שהוא יותר מוצפן? אלו שאלות שימשיכו לצוף לאורך השנים הבאות".

 

בערב הפתיחה של התערוכה נפרדו תלמידי המגמה וצוות מורי המגמה מאב הבית אברהם רביבו, שיצא לגמלאות אחרי 16 שנים כאב הבית ב"אלון". אברהם, דמות אהובה ומרכזית עבור התלמידים,  ובמיוחד עבור תלמידי אמנות, זוכה להערכה ולתודה מכל באי בית הספר. דר' ורד חרותי, מורה במגמת אמנות התייחסה בדברי הפרידה לתרומתו של אברהם לחווית היצירה של התלמידים: "המחסן היה הממלכה שלך. ארגנת וסידרת ושמרת על הממלכה הזו – אבל לא כדי שיהיה כארכיון למבט – אלא כמחסן פעיל ותוסס כתמיכה לכל רעיונותינו, רגשותינו ויצירותינו – כפי שמעידים עשרות המכתבים והמילים – כחלק מהיצירה והחוויה של המגמה, וכחלק מההיסטוריה של המגמה. חווינו יחד הרבה תערוכות, פרויקטים, ימי מגמה – ימים כלילות וגם במוצ"ש עם צאת השבת, בין עמודי אלון תלינו עבודות כתף מול כתף. רצינו להודות לך על כל השנים שתמכת בנו ועזרת לנו המורים ללמד ולרכז את המגמה בנועם הליכות, אדיבות, אכפתיות והרבה נתינה לתלמידים שלנו. לא רק בימי המגמה השגרתיים, אלא בערבי רישום, לילה לבן אל תוך הלילה. וגם כשהלכת השארת לנו הכל ארוז בקופסאות כדי שלא יחסר דבר. ותמיד דאגת להשאיר לנו צ'ופרים נוספים. המבט הנוסף שלך מאחורי הקלעים, מאחורי הדלת תמיד הוסיף ועזר לפעילות שלנו במגמה".

ידיעות נוספות