תלמידי כיתה י"א הלומדים במגמת סייבר בתיכון אלון ביקרו אתמול בחברת הסייבר CYBEREASON - חברת סטארט-אפ המפתחת פלטפורמה לזיהוי, מניעה ונטרול של תקיפות סייבר.

הסיור תואם בעזרתם האדיבה של מנהל המכירות בחברה, אילן משעלי, אביו של מתן, תלמיד המגמה, ושל הדס פתאל, מנהלת קשרי קהילה וחווית עובד. את הסיור ליוותה ליאור רוכברגר, בוגרת המגמה והתיכון, העובדת כיום בחברה בתפקיד חוקרת סייבר .
 
התלמידים ביקרו במשרדי החברה בתל – אביב, והתרשמו מסביבת העבודה בהייטק. הם קיבלו סקירה כללית על החברה, מפי אלון מנדלסון, מנהל פעולות ייצור בחברה, ויונתן גידניאן, מנתח אבטחה, וכן הסבר על תחום ההייטק, חקר סייבר, והדגמה מעשית טכנית של תקיפת קבצים במחשב.
 
עניין מיוחד גילו התלמידים בסיפורה של ליאור, שחלקה עימם את הדרך שעשתה, ואת התפתחותה המקצועית בתחום הסייבר, מאז הלימודים באלון, דרך תפקיד רלבנטי בצה"ל, העבודה בחברה ולימודים אקדמיים. 
 
מציין עידן פלדברג, מורה במגמת סייבר שהתלווה לסיור: הסיורים בחברות הייטק נועדו להציג בפני התלמידים את האופק הלימודי, ואת הקשר בין הלימודים בתיכון להמשך דרכם. במובן זה המפגש עם ליאור  מהווה עבורם מודל להשראה.יתרה מכך, הגנה מפני מתקפות סייבר הוא נושא חשוב ממעלה ראשונה, כפי שנוכחנו כולנו לדעת עם המתקפות האחרונות שחוו אתרים בישראל. התלמידים קיבלו מכלי ראשון הדגמה של מתקפה ודרכי ההתמודדות עימה.    
ס ס

ידיעות נוספות