תלמידי ומורי "אלון" קיימו ערב לזכרה של מקסין צווגרך ז"ל

תלמידי ומורי "אלון" קיימו ערב לזכרה של מקסין צווגרך ז"ל

מורים, עובדים ותלמידים מתיכון "אלון", כיבדו השבוע את זכרה של המורה האהובה לאנגלית, מקסין צווגרך ז"ל, שהלכה לעולמה בחודש מרץ, בערב מרגש בהשתתפות בני משפחתה. בחלל הכניסה ל"אלון" הוצבו תקליטי הביטלס, הלהקה האהובה על מקסין וכן תמונות של הלהקה, והעתק של חתימות חבריה. כל באי האירוע לא יכלו שלא להזכר בערבי הביטלס המופלאים שאירגנה מקסין ב"אלון". את הערב הנחה סתיו, תלמידי כיתה י"ב מתלמידיה של מקסין והוא כלל שורת דוברים והופעות משירי הביטלס.  

בתה של מקסין, תמר, סיפרה על גישתה המיוחדת כמורה, שראתה את הטוב בכל תלמיד וכאמא שאפשרה לכל ילד לפרוח. תמר הודתה לתלמידים שהגיעו לשבעה וחשפו חלקים מחייה, שהמשפחה פחות הכירה. "אין רבים שמוצאים אל שליחותם בחיים אבל היא מצאה את שליחותה בתיכון "אלון". היא ראתה בצוות המורות לאנגלית את משפחתה השנייה וחיפשה כל העת לחדש ולהשתפר כמורה".

תלמידה של מקסין תום, סיפר על שיעוריה המיוחדים בהם חיפשה לא רק ללמד את החומר הרשמי אלא גם שילבה תפיסות חדשות בהוראה. "היא היתה עושה חידונים ומשלבת שירים או עורכת דיבייטים. מאד הערכנו ואהבנו אותה".

מנהלת אלון, רבקה שמש, סיפרה כיצד התרשמה ממקסין על אף ההכרות הקצרה עימה וכיצד ניכרה האהבה הגדולה שרחשו לה כל באי בית הספר. מנהל "אלון" לשעבר, דר' יהודה יעקובסון סיפר כיצד גרמה לו מקסין בדרכה המיוחדת להרתם לארגון ערבי המוסיקה.  

חבריה העלו על נס את אישיותה המיוחדת ומלא שמחת החיים, את אהבתה לתלמידים, את גישתה המיוחדת להוראה, ואת החברות ששררה בצוות המורות לאנגלית, במידה רבה ברוחה. כן נשא דברים אלי פיכמן, שחלק עם מקסין את אהבתה לשירי הביטלס ויחד ארגנו ערבים בלתי נשכחים ב"אלון. פיכמן הציג סרטו שצולם באחד מערבי המוסיקה.

אורלי נוי מצוות הספריה הגישה למשפחתה של מקסין ספר ובו דברים שכתבו חבריה לצוות המורים. כמו כן הוצגה מצגת לזכרה, והתקיים משחק באנגלית בהשתתפות תלמידים שנכחו באירוע.

ידיעות נוספות