תיכון אלון והאולימפיאדה הבינלאומית למדעי המחשב

מיונים שלב א' – לקראת האולימפיאדה הבינלאומית למדעי המחשב

21 תלמידים ממגמת מדעי המחשב והסייבר בתיכון אלון השתתפו השבוע בשלב הראשון במיונים הארציים לקראת האולימפיאדה למדעי המחשב.

האולימפיאדה מיועדת לתלמידי מדעי המחשב והיא תחרות שעיקרה חשיבה אלגוריתמית ופתרון בעיות לוגיות. המתחרים נדרשים להפגין חשיבה מתמטית יצירתית על מנת לפתור בעיות מאתגרות בתחום מדעי המחשב. השלבים הראשונים הם ארציים ובסופם מגובשת משלחת לתחרות בינלאומית המתקיימת בחו"ל.

האולימפיאדה הבינלאומית הוקמה בחסות ארגון אונסק"ו, ונערכת מדי שנה במדינה אחרת בעולם. היא אחת מ־13 אולימפיאדות בינלאומיות במדעים לנוער, יחד עם פיסיקה, כימיה, ביולוגיה, אסטרונומיה, מתמטיקה ועוד. כיום משתתפות באולימפיאדה  79 מדינות.

מטרת האולימפיאדה היא לעודד עניין ואתגר במדעי המחשב ולכנס ביחד את טובי הכישרונות הצעירים מכל העולם להתנסות מדעית ולחוויה תרבותית. כל משלחת, המייצגת את מדינתה, כוללת עד ארבעה תלמידים, ומספר חברי צוות מקצועיים. התלמידים מתחרים, כל אחד באופן אישי, בפתרון בעיות אתגר אלגוריתמיות במהלך שני ימי תחרות, שכל אחד מהם אורך חמש שעות. חברי הצוות המקצועי אחראים על בחירת התלמידים שבמשלחת, אימונם והדרכתם לקראת האולימפיאדה ובמהלכה, והתוויית קווים מנחים (יחד עם עמיתיהם מהמשלחות האחרות) לאופי הבעיות באולימפיאדה.

ההכנה בישראל לקראת האולימפיאדה הבינלאומית וההשתתפות בה מאורגנות על ידי אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה הפתוחה ומשרד החינוך.

אנו מאחלים לתלמידינו הצלחה רבה.

234234

רוצים לדעת עוד על המגמה? לחצו כאן

ידיעות נוספות