תאטרון שמביט למציאות בעיניים

תאטרון שמביט למציאות בעיניים

תלמידי המגמה הרב תחומית בתיכון "אלון" צפו השבוע בהצגה "המשתמט" שהוצגה ביד לבנים בעיר. "המשתמט", מאת רועי חן, היא קומדיה פרועה בעלת מרכיבים סאטיריים, המתארת מה קורה כאשר חבורת גברים בני ארבעים, שמעולם לא שרתו בצבא, מוזמנים להשלים שירות ועוברים יחד טירונות מטורפת.

המחזה נפתח כאשר פתאום, באמצע החיים, בשעת לילה מאוחרת וללא התראה, דופקת רותי הצעירה על דלת ביתו של אמרי, שחקן בן 40 פלוס, המככב ב"סיפור הפרפרים". אמרי, אב טרי המתמודד בקושי עם בכיו של תינוקו הרך, נענה להצעה להתראיין על עבודתו בתיאטרון. במהרה מתברר לו כי רותי היא בעצם קצינה של ה"צבא מספר 1 בארץ" — צה"ל — ותפקידה האמיתי הוא גיוס משתמטים ישנים, כמוהו. יחד איתו מגויסים הלל, "מנהל מחלקת ארונות" באיקאה ואב לארבעה ורפאל המכונה "רוטווילר", לוזר בעיני עצמו, שראשו מלא זעם וחרדה, כי אשתו בוגדת בו. הארבעה עוברים מסע משותף עד הסוף המפתיע והמטלטל.

שחר בלכרוביץ, רכז המגמה מסביר מדוע נבחרה הצגה זו: במגמת הרב תחומית אנו מבקשים לחשוף את התלמידים לרבדים עמוקים בתרבות ובחברה. ההצגה "המשתמט" נבחרה משום היא יוצרת שילוב מיוחד בין התאטרון למציאות. המחזה בונה מצד אחד עולם קומי מצחיק עד מאד, ומצד שני מעלה ביקורת עמוקה על המתרחש בארץ, בתחום הפוליטי, החברתי והאמנותי. בהצגה יש מרכיבים של סאטירה בועטת, וכאזרחים בחברה דמוקרטית היה חשוב לי שתלמידינו יחשפו לסאטירה בתאטרון, שהיא מורכבת לא פחות, ולעיתים יותר, מזו אליה הם נחשפים בתכניות טלוויזיה פופולריות.

רוצים לדעת עוד על המגמה? לחצו כאן

ידיעות נוספות