שדרה של שיוויון

תלמידי/ות כיתות י"ב מתיכון אלון קיימו השבוע שיעורי חינוך, שעסקו בשיוויון מגדרי, וביקרו במיזם הצילומים המטלטל, המוצב בשדרת וייצמן בעיר. המיזם הוא חלק מהקמפיין החינוכי-חברתי "כשנורה אדומה נדלקת - זה הזמן ללכת!", שמטרתו לעורר את המודעות למאבק באלימות נגד נשים. את הקמפיין יזמו סגנית ראש עיריית רמת השרון דוברת וייזר, מחזיקת תיק הנשים והחינוך, ומנהלת האגף לקידום מעמד האישה פזית הק, בשיתוף משפחת וישניאק שבתם מאיה ז"ל בוגרת תיכון "אלון", נרצחה בידי בן זוגה לפני חודשים מספר.

תלמידי/ות אלון פתחו את שיעורי החינוך בסיור בין הצילומים, בהקראת הדברים המרגשים שכתבו הוריה של מאיה לבתם לאחר הרצחה, ובהתייחסות לעבודת הגמר של מאיה, התלויה לאורך השנה בתיכון אלון במתחם הכניסה.

לאחר הסיור בין הצילומים התקיים שיח ודיון שעסק בשיוויון מגדרי ובחן שאלות יסוד, בהן מדוע נקבע יום בינלאומי למאבק באלימות נגד נשים, הצורות השונות של אלימות כלפי נשים, והעובדה כי תופעה זו קיימת בכל החברות ובכל האוכלוסיות. התלמידים/ות ניתחו את הכרזות השונות שעוצבו לצעדות לציון יום המאבק באלימות נגד נשים, והצביעו על ההקשרים האקטואליים של האירועים המוזכרים בהן, לרבות אירועי אלימות מינית, אלימות בתוך המשפחה, והפגיעה הכלכלית שחוות נשים בעיקר בתקופת הקורונה.  

בסיום המפגש הוזמנו התלמידים/ות לקחת חלק בקבוצת הלימוד והפעולה שהוקמה באלון לקידום השיוויון המגדרי, בבית הספר ובקהילה.

אדומות אדומות אדומות
אדומות אדומות אדומות

ידיעות נוספות