רותי לוי, סגנית המנהלת בתיכון "אלון" זוכה בפרס אשת החינוך המצטיינת לשנת תשע"ט

רותי לוי, סגנית מנהלת תיכון "אלון", זכתה בתואר אשת חינוך מצטיינת מטעם מחוז תל אביב ורמת השרון לשנת תשע"ט. רותי המשמשת כרכזת פדגוגית, רכזת מתמטיקה, ומורה למתמטיקה, עובדת ב"אלון" מזה 34 שנים. זוהי זכייתה השניה של רותי בתואר, שנבחרה גם בשנת תשס"ז לאשת החינוך המצטיינת.

רותי לוי, סגנית המנהלת בתיכון "אלון"

זוכה בפרס אשת החינוך המצטיינת לשנת תשע"ט

רותי לוי, סגנית מנהלת תיכון "אלון", זכתה בתואר אשת חינוך מצטיינת מטעם מחוז תל אביב ורמת השרון לשנת תשע"ט. רותי המשמשת כרכזת פדגוגית, רכזת מתמטיקה, ומורה למתמטיקה, עובדת ב"אלון" מזה 34 שנים. זוהי זכייתה השניה של רותי בתואר, שנבחרה גם בשנת תשס"ז לאשת החינוך המצטיינת.

רותי לוי זוכה להערכה גדולה, הן בתיכון "אלון" והן במערכת החינוך העירונית. היא נחשבת לאשת חינוך נדירה, נצר למשפחת מחנכים (אביה, גדעון שהרבני, גם הוא מורה דגול למתמטיקה היה בין מייסדי תיכון שב"ץ בגבעתיים). מלאכת החינוך, ההוראה ותיכון "אלון" מהווים מפעל חיים עבורה. רותי, שהינה מדור המייסדים של "אלון", הפכה במשך השנים ל"סגנית המיתולוגית" של התיכון. היא ידועה כ"כוח מניע" חינוכי, בעלת כישורים ארגוניים ואינטלקטואליים יוצאי דופן. בשנותיה הרבות ב"אלון" חתרה רותי לעודד  מצוינות ומיצוי אישי אצל כל תלמיד בביה"ס, כמו גם יצירת אינסוף הזדמנויות לקדם כל תלמיד בהתאם ליכולותיו ואף מעבר לכך. ב"אלון" מציינים כי מאז כניסתה לתפקיד עלה אחוז הזכאות לבגרות מ-76% ל-94%, ומספר מסיימי בגרות איכותית ומצטיינת עומד על כ-40%. אחוזי הנשירה מבית הספר אפסיים, זאת לצד הצטיינויות של מגמות האמנות ברמה הארצית וזכייה במקומות ראשונים בתחרויות סייבר, מדעי המחשב, פרויקט הכספות בפיזיקה, וציונים לשבח בתחרות FIRST   בתחום הרובוטיקה.

בתפקידה כרכזת מתמטיקה וחברת ועדת המקצוע, העלתה רותי בהתמדה את אחוזי התלמידים הניגשים לבחינת הבגרות במתמטיקה ב – 5 יח"ל, העומד כיום על 35%, הובילה להישגים גבוהים ובעיקר חיבבה על התלמידים  את המקצוע, תוך שילוב שיטות הוראה ייחודיות.

רותי עודדה יוזמות פדגוגיות, שבראשן פיתוח חשיבה מחקרית. במסגרת זו יזמה למידה והתנסות בכתיבה של עבודה מדעית מחקרית וביצועה בכל כתות י'. מאז, הורחב נתח כתיבת עבודות הגמר המדעיות ותלמידי "אלון" אף זכו לפרסי מדען מצטיין.

כסגנית הפדגוגית שקדה רותי לאורך השנים לטפח ולהעצים את צוותי המקצוע השונים בביה"ס, להוביל למידה משמעותית וחדשנית, וכן להטמיע את רפורמת עוז לתמורה שאליה הצטרף ביה"ס לפני כשנתיים. רותי אפשרה לכל מורה להגיע להתפתחות מקצועית ולהגשים את חלומותיו בתחום החינוך.

מנהלת תיכון "אלון", רבקה שמש, אמרה כי "רותי לוי הינה מורה לחיים ומודל חינוכי. הפרס מגיע לה על השקעתה ללא גבול לאורך השנים, על מסירותה  ממקום של שליחות ואכפתיות, על היותה אשת חינוך מן המעלה הראשונה, אשר מהווה מקור להשראה ולהתפתחות פדגוגית, חינוכית וערכית, ועל היותה דמות מופת כמחנכת, מורה וסגנית מנהלת. אין ספק כי תואר ההצטיינות משקף הוקרה והערכה על מפעל חיים".

וועדת הפרס, שכללה את ד"ר אורי ארבל גנץ, מנהל אגף החינוך בעיריית רמת השרון, אורית לבון, מנהלת מחלקת בתי הספר העל יסודיים בעירייה, המפקחת המחוזית מירית שפירא, והמפקחת על הייעוץ, רחל גולדברג, היא שהחליטה להעביר את שמה של רותי לתחרות המחוזית. לדברי חברי הוועדה "בזכות אנשי חינוך כמותך ילדי העיר זוכים מידי יום לחינוך איכותי ביותר,  תוך מתן שוויון הזדמנויות. את, המצטיינת הובלת את תלמידייך להישגים ולמצוינות תוך אהבה, מסירות, חוכמה ויכולת מופלאה להעניק מעצמך לקהילה יותר מהנדרש או הצפוי. אנו רואים בך מנהיגה אמיתית לעשייה ומודים לך על עבודתך הייחודית".

 

ידיעות נוספות