רוקדות את החיים

מופע קטעי הסולו של תלמידות שכבת י', הלומדות במגמת מחול בתיכון "אלון", עמד השנה בסימן שיריו של נתן זך ז"ל. המופע גובש כפרוייקט בין תחומי משותף למגמת מחול ולצוות ספרות. במסגרת הפרוייקט המשותף למדו התלמידים שירים של נתן זך, קיבלו הרצאת העשרה על חדשנותו הספרותית, אך את עיקר העבודה עשו בעצמם, כעבודת חקר מעמיקה.

כל אחת מהתלמידות בחרה שיר של נתן זך ועיצבה לו כוריאגרפיה בדגש על הרעיון המרכזי שלהשיר, והיכן הוא פוגש כל אחת מהתלמידות. את תלמידות מגמת מחול הנחו בפרוייקט רכזת המגמה, אפרת הנדלר, שלי גונן סגל, מורה למחול מודרני וכוראוגרפיה, ואורה מירסקי, מורה לתולדות המחול.

השירים עליהם התבססו התלמידות היו: ציפור שנייה, כשצלצלת רעד קולך, ועוד לא אמרתי הכל, לא טוב היות האדם לבדו, כשהבדידות אינה פחד, בעלת החלומות, כי האדם עץ השדה, המוות בא אל סוס העץ מיכאל, כמעט טוב, הבטחות, אני שומע משהו נופל, איך זה שכוכב אחד, אין לי, שיר באמצע הלילה. התלמידות בחרו בעצמן את קטעי המוזיקה המלווים את הריקודים. בפתיחת כל קטע הקריאו תלמידי מגמת תאטרון שתי שורות מהשיר עליו התבססה הכוריאוגרפיה. 

במופע שהתקיים היום באלון סיפרה שלי גונן סגל: עבודה על כוריאוגרפיה היא מעין הבעה במחול. כל אחת עושה תהליך יצירה אישי, רגשי מאד, שטומן בחובו הפתעה. רק בסוף השנה אני מכירה את הגרעין הטמון בכל תלמידה בעקבות העבודה על הסולו.

מנהלת אלון אנדי קליסקי שצפתה היום במופע מסכמת: המונח לרקוד את החיים קיבל בפרוייקט זה משנה תוקף. שום דבר לא היה מובן מאליו השנה. העובדה שהגעתן להישג כזה היא מדהימה. נפעמתי והתרגשתי לראות את הפרשנויות השונות של התלמידות לשירים. כל תלמידה פרשה את השיר של נתן זך בדרכה, ושום פרשנות לא דמתה לאחרת. הפרוייקט הזה הוא חלק מתפיסה רחבה שאנו מעוניינים לקדם בתיכון אלון, אשר תעניק לתלמידים חוויה הוליסטית, רב תחומית, כזו שמשלבת בין תחומי דעת ואמנויות השונות הנלמדות באלון.

מחול מחול מחול
מחול מחול מחול
מחול מחול מחול
מחול מחול מחול
מחול מחול מחול

ידיעות נוספות