ציון לשבח לסרט הגמר הדקומנטרי של בוגרת אלון בתחרות דוק אביב לתיכונים

סרט הגמר הדוקומנטרי של טליה תמיר, בוגרת מגמת הקולנוע בתיכון אלון, זכה היום בציון לשבח במסגרת גמר תחרות דוק אביב לתיכוניים, הנערכת כחלק מפסטיבל דוק אביב הבינלאומי. התחרות נועדה לקדם יצירה תיעודית של יוצרים צעירים.

סרטה של תמיר, "המשחק ההוא הסרט הזה", הוא סרט אישי, במסגרתו שואלת הבמאית את עצמה את חבריה ומשפחתה שאלות על הבחירה ללמוד קולנוע, ולוותר בשל כך על משחק הכדורסל, אותו היא אוהבת ושבו התאמנה באופן מקצועני עד התיכון. הבמאית מעמידה את ההתלבטות שלה ואת הכאב שמלווה את הוויתור שעשתה, מול הרצון להצליח כיוצרת קולנועית, והחששות שמתלווים למעשה היצירה.

את הסרט ביימה וכן ערכה טליה תמיר, צילמה – מיקה גבע, עריכת סאונד – ארז ליכטנברג. עופר טבצ'ניק, רכ מגמת קולנוע באלון מסביר כי הסרט נעשה במסגרת פרוייקט לבגרות במגמת הקולנוע של אלון, והוא חותם תהליך ארוך, שבו הלימודים במגמה מקדמים, במקביל ללמידה ועשיה של קולנוע העלילתי, גם מסלול יצירה דוקומנטרית.

הסרט נבחר מתוך עשרות רבות של סרטים, שנשלחו מעשרות מגמות קולנוע ברחבי הארץ, להיות חלק מ-10 סרטים שעלו לגמר התחרות.

מנימוקי השופטים לבחירה: הסרט המתכתב עם סרטי "הגל החדש" ובא לפרק את מגבלות המדיום הקלונועי התיעודי, להפריד ולסכסך בין אמצעי המבע השונים, על מנת להציג את חוסר האונים של היוצרת מול הצורך לספר סיפור קוהרנטי, שיחבר בין צדדי אישיותה השונים . התוצאה היא סרט מקסים המביא סיפור "מאחורי הקלעים" מורכב וחכם. סיפור כזה מוותר על הצורך להסביר מדוע אנו יוצרים סרטים, מכיוון שכנראה לעולם לא נבין זאת עד הסוף.

 

ציון לשבח דוק אביב לתיכונים ציון לשבח דוק אביב לתיכונים ציון לשבח דוק אביב לתיכונים
ציון לשבח דוק אביב לתיכונים ציון לשבח דוק אביב לתיכונים ציון לשבח דוק אביב לתיכונים

 

למידע נוסף על מגמת קולנוע לחצו כאן

ידיעות נוספות