עושים תיקון חברתי

עושים תיקון חברתי: תלמידי אלון ביקרו ביום הסובלנות בבית הכנסת "סוכת שאול", בו הוצב לפני כשבועיים ראש החזיר, ושוחחו עם המתפללים על החיים בצוותא

תלמידי כיתה י'5 מתיכון אלון ערכו ביום ששי האחרון, יום שנקבע כ"יום הסובלנות הבינלאומי"  ביקור בבית הכנסת "סוכת שאול", בו הוצב שבוע קודם ראש של חזיר בשער הכניסה.

תלמידי אלון הגיעו לבית הכנסת בסיום תפילת השחרית, שוחחו עם קהילת המתפללים על סובלנות, קבלת האחר, חיים בצוותא ועל החשיבות הפיתוח אישי על מנת להתחזק ולתרום לקהילה. לאחר מכן נערכה קבלת השבת יחד עם המתפללים.

מסביר שחר רגב, מחנך הכיתה: מדי שישי כיתתנו מתכנסת לקבלת שבת, מברכים על היין ועל חלה מתוקה. טקס זה, שאינו נושא בהכרח צוויון דתי, נועד ליצור אווירה משפחתית והזדמנות לסיים את השבוע באווירה נעימה של שיתוף ואחווה. ביום שישי ה-9 בנובמבר הזדעזעו תלמידי הכיתה לשמוע על האירוע החמור של הצבת ראש חזיר בבית הכנסת "סוכת שאול" ברמת השרון. הכיתה החליטה ללכת לבית הכנסת, ולפגוש את מתפלליו, על מנת לבצע מעין "תיקון חברתי". המפגש היה מרגש ומשמעותי ביותר ותרם לחיזוק הקשר של התלמידים עם הקהילה בה הם חיים, לתחושת המסוגלות שלהם והאמונה כי ביכולתם לצאת ולעורר שינויים בחברה, ולתקן עוולות שמקורן בחוסר סובלנות.

בנוסף, בעקבות האירוע התקיים בתיכון אלון שיח רב שכבתי, בהשתתפות כלל תלמידי אלון, שעסק בחשיבותו של שיח מכבד וסובלני, קבלת האחר ופלורליזם כתפיסת עולם. לדברי מנהלת אלון, רבקה שמש, לערך הסובלנות יש חשיבות רבה במיוחד בישראל, מדינה קטנה בעלת שונות חברתית גדולה. הכבוד לרגשותיו של האחר הוא אחד הערכים החשובים ביותר שתיכון אלון שואף להעניק לתלמידיו.

2342342

ידיעות נוספות