סיור מגמת אמנות חזותית

תלמידי מגמת אמנות בתיכון אלון יצאו השבוע לסיור מרתק במוזיאונים. את היום פתחו התלמידים במוזיאון תל אביב בתערוכה הרטרוספקטיבית המדוברת של האמנית היפנית יאיו קוסמה ובתערוכות הנוספות של האמנות המודרנית והעכשווית.
לאחר מכן נסעו התלמידים  לקריית המלאכה בדרום תל אביב- הלב הפועם של העשייה האמנותית כיום בישראל. הקרייה הפכה בשנים האחרונות למרכז של גלריות וסטודיו של אמנים. במהלך הסיור ביקרו התלמידים בחללי העבודה של אמנים שונים והתארחו אצל  האמנים – ורד אהרונוביץ, יערה אורן, מישל פלטניק, דבורה מורג ומורה המגמה דביר כהן קידר, שגם מחזיק סטודיו במתחם. בנוסף ביקרו התלמידים בתערוכות בגלריות- בחלקן נפגשנו עם האמנים והאוצרים. בין היתר – עם בעז נוי בתערוכתו בגלריה רוזנפלד, עם אליהו אריק בוקובזה בגלריה חנינא, עם האוצרת אפרת לבני, שאוצרת את אוסף האמנות של עיתון הארץ, ועם האוצר אבשלום סולימן, בתערוכה שאצר לגוסטבו סגורסקי בגלריה P8.
מסכם ציקי אייזנברג, רכז מגמת אמנות: במהלך הסיור עברו התלמידים בין המוזיאון, הוא 'המקדש' של תצוגת האמנות, לבין בתי המלאכה והגלריות הקטנות בהם שדה האמנות פועל ועובד- בהם האמנות מתרחשת יום יום. בנוסף היה מרתק ומעורר השראה עבור התלמידים לפגוש עוד אמניות ואמנים, אוצרות ואוצרים ולשמוע מהן ישירות על הדילמות והרגלי העבודה בסטודיו ובגלריה. 
לתפיסתי היציאה מחוץ לכתלי ביה"ס היא חיונית לתהליכי היצירה וההיכרות  עם תחומי האמנות והאפשרויות הכלולות בהם. היכולת לרכוש טעם וחוש ביקורתי נוצרת בזכות מפגשים בלתי אמצעיים ורבים ככל האפשר עם אמנים ויצירתם. 
 

ידיעות נוספות