נבחרת הרובוטיקה העירונית קוטפת פרסים

נבחרת הרובוטיקה העירונית קוטפת פרסים

קבוצת הרובוטיקה העירונית, בהשתתפות תלמידי תיכון "אלון", "רוטברג" ואף שני תלמידים מחטיבת "קלמן", זכתה בשני פרסים בסבב התחרויות השני, שהתקיים במסגרת תחרות הרובוטיקה השנתית, המאורגנת על ידי – ארגון ללא מטרות רווח, המעודד בני נוער לעסוק במדעים וטכנולוגיה First. תחרות הרובוטיקה השנתית היא תחרות פיתוח המיועדת לבני נוער בכיתות ט- יב, במסגרתה מתבקשים בני הנוער לבנות רובוט, באמצעות ערכת כלים בסיסית. 

כאמור בסיום סבב התחרויות השני זכתה נבחרת הרובוטיקה של רמת השרון בשני פרסים: פרס הבטיחות התעשייתית ופרס נוסף וחשוב מאד – Imagery Award in honor of Jack Kamen. פרס זה ניתן לקבוצה המשלבת בצורה יוצאת דופן אסתטיקה ויזואלית' יחד עם מאפיינים הנדסיים החל בתצוגת הרובוט ועד להופעתה הכללית של הקבוצה. השופטים כתבו בהחלטתם: "הקבוצה הציגה ביתן ורובוט מעוצבים בצורה יוצאת דופן ומקצועית, מרמת החולצות, ניקיון הביתן, ועד לרמה ויזואלית גבוהה מאוד של הרובוט והעזרים בביתן. ניכרת השקעה ותשומת לב מרובה בכל פרטי העיצוב, שבאו לידי ביטוי בתכנון מדוקדק של הרובוט, הביתן והקבוצה".

מסכם אסף רגב, מורה בתיכון "אלון", המנחה ומוביל את נבחרת הרובוטיקה להצלחות רבות בשנתיים האחרונות: "זהו עניין נדיר בתחרויות הרובוטיקה שקבוצות זוכות בשני פרסים באותו יום. לאחר התחרות ניגשו השופטים ואמרו לחברי הקבוצה שהם התרשמו מאד מאופן הצגת הדברים, היכולות הוורבליות הגבוהות ואף שקלו לתת לקבוצה את פרס השופטים המכובד.

בשנה האחרונה שמתי דגש רב בהדרכת הקבוצה על שילוב לימודי המדעים לצד לימודי מדעי הרוח ומדעי החברה. כל זאת מתוך אמונה גדולה שהאחד לא יכול להתקיים ללא השני. פרסים אלה מדגישים את התהליך שהתלמידים עברו. השילוב הזה הוביל את הנבחרת למחוזות חדשים של חשיבה, שיתוף פעולה והצלחה".

בנוסף החליטו תלמידי הנבחרת להגיש את מועמדותו של אסף רגב לפרס – Woodie Flowers Finalist Award, אף הוא פרס שניתן על ידי ארגון First ומהווה פרס הוקרה למנטור על הובלת הקבוצה ותרומה יוצאת דופן לעשייה הקבוצתית. השבוע נודע כי אסף רגב עלה לגמר המתמודדים על פרס זה.

ידיעות נוספות