מתכון להצלחה מאת חמיצר

מתכון להצלחה

תלמידי והורי המגמה הרב תחומית בתיכון "אלון" גדשו השבוע את ספסלי מתחם "לב אלון" בבית הספר, בציפייה להרצאתו של יוצר הטלוויזיה גיורא חמיצר. חמיצר, בנו של החידונאי דן חמיצר, הוא היוצר העומד מאחורי סדרות ותכניות מצליחות ופופולריות בהן: ששטוס, החממה, הידוענים, השכונה, השמיניה, והאי. על מקצת הסדרות זכה בפרס סדרת הנוער הטובה ביותר, ולחלק מהסדרות כתב ספרים נלווים. הסדרה המצליחה שכתב "החממה"  נמכרה לאתר נטפליקס, שאף ביקש מגיורא ליצור את הגרסה האמריקאית שלה. 

חמיצר שיתף את התלמידים בדרכי עבודתו, בבסיסן עומדת עבודה קשה והתמדה. כשנשאל מה סוד הצלחתו לעומת יוצרים אחרים ענה: "אני עובד קשה מאוד, וזה כלל שאני יכול לתת לכם בכל תחום שבו תעסקו – מי ש"מחפף" בסופו של דבר ייכשל". 

לתלמידים ולהורים שתהו מהיכן הוא שואב השראה ומוזה הוא ענה: "אני לא משתמש במושגים כאלה. אני יוצר לתוך תבניות ונוסחאות. אם מופיע לי רעיון במהלך ריצה – זו לא מוזה אלא פתרון לבעיה עלילתית שבה נתקלתי".

חמיצר חשף בפני התלמידים קטעים מצולמים שטרם שודרו הסביר להם על תהליך הכתיבה, הצילום והעריכה ואף התייעץ איתם לגבי בחירת המוזיקה לסצנות שונות.

המסר החשוב ביותר של חמיצר לתלמידי אלון עסק בחוסן האישי ובמוטיבציה. "אל תפחדו מכשלונות. הצמיחה הגדולה ביותר שלי נעשתה דווקא בעקבות כשלון".

ומסכם שחר בלכרוביץ רכז המגמה: "ללמוד מכשלונות ולא מהצלחות, להשקיע באופן רציני בכל דבר שעושים, בכל תחום שהוא, ולהציב גבולות המסייעים לכל אדם – אלה הדברים שגיורא העביר לתלמידים ובעיניי הם רלבנטיים מאד עבורם, במיוחד עכשיו בתקופת הלימודים. ההרצאה שלו היתה מאירת עיניים ומועילה גם למי מהתלמידים שלא צפה בסדרות הטלוויזיה שלו, אם כי אם לשפוט על פי ההתלהבות שבה התקבל, נראה שאין רבים כאלו".

רוצים לדעת עוד על המגמה הרב תחומית? לחצו כאן

329847928

ידיעות נוספות