מצדיעים לאמריקה- באנגלית!

בשבוע שעבר ציינו בתיכון אלון את השבעת הנשיא החדש של ארה"ב, ג'ו ביידן, בדרך מיוחדת. בערב ההשבעה התקיים אירוע, שכותרתו "ערב טוב אמריקה", ובמסגרתו הציגו תלמידי כיתות י"ב, ותלמידים הלומדים בקבוצות דוברי אנגלית,את עבודות החקר שערכו על אמריקה.

כחלק מלימודי אנגלית, ולצורך קבלת ציון פנימי, נדרשים התלמידים להכין עבודת מחקר. המחקר מתבצע בהנחיית מורי הצוות. השנה בחר צוות המורים בנושא אמריקה, לאור הבולטות שלה בחדשות. נקבע כי ערב הצגת הפרוייקטים יתקיים בזום, בהתבסס על המודל של שיחות TED. ציטוט העל של האירוע היה דבריו של אדוארד דה בונו: אמריקה היא לא רק מדינה, היא רעיון.

מספרת דניס כהן רכזת אנגלית באלון: התחלנו את הערב עם השיר של ברוס ספרינגסטין – "נולד בארצות הברית" והשיר של פול סיימון "אמריקה" התנגן ברקע, כשאנשים נכנסו למפגש הזום. במפגש  השתתפו תלמידים מכיתות י', י"א ו-י"ב, מורים, מתנדבים שעובדים עם תלמידינו, מנהלת אלון, אנדי קליסקי, סגניות המנהלת ענת ליבר ועדי נשיא- טוויג ורכז השכבה שחר בלכרוביץ. כל מורה לאנגלית הציגה את תלמידיה באופן אישי, עודדה אותם והודתה להם בגאווה לאחר הצגת הרצאתם. נושאי המחקר עסקו בהשמנת יתר, ספורט, זכות ההפלה, גזענות ונושאים נוספים הנוגעים לתרבות האמריקאית. התלמידים השתמשו בכלים טכנולוגיים אך הדגש היה על היכולת שלהם לדבר אנגלית ברמה גבוהה מאד. במהלך הערב עברנו בשידור חי לוושינגטון וראינו חלקים מההשבעה. ערכנו גם סקר לגבי המטרות של ממשל ביידן  וחשפו את התוצאות לקראת סוף הערב.

מסכמת אנדי קליסקי, מנהלת אלון: זה היה ערב מעורר השראה. למידת החקר היא למידה פעילה ורלבנטית ולפיכך כזו המשאירה חותם ונותרת בזכרון. הלמידה מרחוק לא מנעה מצוות האנגלית לייצר ערב משמעותי ושורת פרויקטים מרתקים.

אמריקה אמריקה
   

 

ידיעות נוספות