מחשבים מסלול מחדש - תלמידי תיכון אלון מעלים מודעות לרכיבה בטוחה באופניים חשמליים

מחשבים מסלול מחדש: תלמידי תיכון אלון סימנו על גבי מפות את שבילי האופניים החסרים להם וחתמו על אמנה לנהיגה בטוחה על גבי אופניים חשמליים

לאחרונה גדל מאד מספר תאונות הדרכים הקטלניות בהן מעורבים אופניים חשמליים נהוגים בידי בני נוער. תלמידי שכבת יא' בתיכון אלון ביקשו לעשות מעשה שיביא לשיפור המצב ויביע את עמדתם בסוגיה באופן ברור. מותו הטרגי של ארי נשר, שהיה חברם של תלמידי השכבה אשר למדו בבית הספר לאמנויות בתל אביב, דחף אותם להקים תערוכה שכותרתה "איפה השביל שלי".  

בסיוע צוות השכבה, סימנו התלמידים על גבי מפות העיר את הדרך מביתם לבית הספר ואת השבילים החסרים להם לשם רכיבה בטוחה על אופניים. כל המפות רוכזו והועלו על הקיר, בניצוחה של אסנת אקהויז, מורה לאמנות באלון. במרכז הקיר, שכוסה בפסיפס של מפות, הוצב לוח לבן המיועד לחתימות של תלמידי בית הספר על התחייבות לכללי נסיעה בטוחה, הכוללים: נסיעה במהירות המותרת (25 קמ"ש) חבישת קסדה, איסור הרכבת חבר, אחיזת הכידון בשתי ידיים, נסיעה תוך התחשבות בהולכי הרגל וברכבים בכביש וציות לחוקי התנועה והתמרורים. 

עדיה בורוביץ', רכזת שכבת יא' מסבירה את הרציונל שבבסיס הובלת רעיון התערוכה: נושא האופניים החשמליים עולה תכופות לכותרות בנסיבות מצערות. גם אצלנו בבית הספר תלמידים ממשיכים לנסוע בלי קסדות ובשבוע שעבר נפגע תלמיד במהלך נסיעה באופניים חשמליים. אנו רואים בתערוכה, שנבנתה כחלק ממערך של פעילות חברתית, הזדמנות עבור התלמידים לבחון את יחסי הגומלין שבין האחריות האישית לתפקיד הרשויות והמדינה. אנו מאמינים כי התלמידים צריכים לפעול כאזרחים מעורבים ולנסות לקדם את סלילת שבילי האופניים בעירנו. עם זאת, התלמידים אינם מתנערים מאחריותם והחלק שלהם בשמירת בטיחותם, תוך התחייבות לנהיגה בטוחה ומתחשבת. אנו מקווים כי הרעיון שלנו והקריאה של בני נוער לרשות המקומית להסדיר ולפתח את שבילי האופניים יתרחב לכלל ערי ישראל.  

במסגרת ההכנות לתערוכה הכינו התלמידים סקר על התנהגות רוכבי אופנים, ובהמשך יחולקו סטיקרים. בנוסף, ישתתפו התלמידים השבוע בהרצאתו של אלון אביתר, סא"ל במיל, חבר המועצה לשלום ובטחון, שתבחן את סוגיית הנהיגה באופניים חשמליים כמקרה מבחן של הזיקה בין תפקיד המדינה לאחריות האזרחים.  

ידיעות נוספות