מחשבים מסלול מהתיכון אל תעשיית ההייטק

מחשבים מסלול מהתיכון אל תעשיית ההייטק

תלמידי כיתות י"א הלומדים במגמת סייבר בתיכון "אלון" ישתתפו השנה בתכנית מיוחדת שנועדה לעודד שילוב עתידי של תלמידים בתעשייה ההייטק. במסגרת זו יזכו התלמידים כי פרויקט הגמר שלהם ילוו על ידי עובדי חברת "IBM", תאגיד רב לאומי, מהגדולים והוותיקים בעולם בתחום המחשבים.

מפגש הפתיחה של הפרויקט נערך השבוע בחברת "IBM", במסגרתו סיירו התלמידים  בחדר עבודה של מפתחי תוכנה והשתתפו בהרצאה מרתקת ומגוונת שעסקה בהכרות עם החברה, במדינת ישראל כאומת הסטארט-אפ, במחזור החיים של חברת סטארט-אפ, בשירותי המחשוב בענן CLOUD של החברה, ובנחיצות מקצועות התוכנה בצה"ל ובהייטק, וכן בגישות וכלים להנדסת פרויקט תוכנה ובינה מלאכותית.

במפגש הוצגה לתלמידים התכנית לעבודה המשותפת עם החברה: בתחילת הפרויקט יעברו התלמידים תהליך מסודר של בחירת נושא לפרויקט, בניית מצגת עסקית למשקיעים, בה יוצג הרעיון לפרויקט שהגו, ועיצוב תרשימי תכנון לפיתוח הפרויקט בכלים של חברת "IBM", כמקובל בתחום הנדסת התוכנה בתעשיית ההייטק.

מסכם עידן פלדברג, מורה למדעי המחשב וסייבר ב"אלון": לאחר המפגש, התלמידים ציינו שנהנו מאוד מהביקור ומההרצאה בחברת "IBM", וכבר מצפים בהתרגשות רבה לעבור את ההדרכה המקצועית ולהתחיל לעבוד עם כלי החברה בפיתוח פרויקט הגמר שלהם. קיום מפגש הפתיחה בחברה היה חשוב, ותרם ליצירת אווירה מתאימה להנעת הפרויקט. בהמשך הפרויקט צפויים מפגשים נוספים עם נציגי החברה אצלנו בתיכון וב-"IBM".

רוצים לדעת עוד על המגמה? לחצו כאן

ידיעות נוספות