מגמת תיאטרון סוגרת מעגל

סגרו מעגל
תלמידי יב׳ הלומדים במגמת תיאטרון בתיכון ״אלון״, סגרו השבוע מעגל מרגש, כשצפו בתיאטרון החאן בהצגה ״פונדק הרוחות״, המבוססת על המחזה מאת נתן אלתרמן – מחזה אותו חקרו והעלו סצנות מתוכו בכיתה י׳, במסגרת שיעור משחק בהנחייתה של ענבר סוירפמן, בתחילת לימודיהם במגמה.

המחזה ״פונדק הרוחות״ עוסק בקושי ליישב בין ההגשמה העצמית של האמן היוצר ובין האהבה והמערכת הזוגית. המחזה מעלה סוגיות העוסקות בהקרבה הכרוכה באמנות ובהגשמה עצמית בכלל. הקרבה זו נדרשת מהאמן ובעיקר מאהובתו. 

בערב חורפי, גשום וקר במיוחד, עלו תלמידי המגמה לתאטרון החאן בירושלים וצפו בפרשנות מעניינת וחדשה למחזה המוכר. 

ענבר סוירפמן, מורה במגמת התאטרון, מסבירה: התלמידים למדו וחקרו את המחזה במהלך כיתה י׳ כולל התייחסות להשפעות תרבותיות בהן ״האודיסיאה״, סיפורם של רבי עקיבא ורחל אשתו, המחזה ״פר גינט״ מאת איבסן, והמחזה ״פאוסט״ מאת גתה. בתום עבודת חקר מעמיקה הם העלו קטעים מהמחזה כפרוייקט הסיום של כיתה י׳. הביצוע המוצלח ומלא העומק של תאטרון החאן, עורר התרגשות גדולה בתלמידים, הציף אותם בזכרונות ובשאלות רבות שהמחזה מעלה על אמנות, הקרבה, אהבה, חומר ורוח, חיים ומוות. זה היה ערב מיוחד ובלתי נשכח שבו כולנו סגרנו מעגל.

וכמו בכל מעגל (ומסע) אמיתי – הוא לא באמת נגמר, ״…אין זה סופו של הסיפור. מכאן חוזר הוא תמיד אל ראשיתו, על מנת לשוב בחילופי שמות ומעשים, שכך טיבו – להיות הולך סובב, להיות מתחיל כל פעם מחדש…״ (נתן אלתרמן, "פונדק הרוחות").

רוצים לדעת עוד על המגמה?

ידיעות נוספות