יוצרים ביחד; מסע היצירה של תלמידי תיכון אלון- מחוץ לשגרה, מחוץ לכיתה,

כלל תלמידי תיכון אלון ומוריהם, יצאו למסע היצירה הבית ספרי, אירוע של אמנות חווייתית, המתקיים אחת לשלוש שנים. המסע התקיים באשדוד- במוזיאון העיר, במשכן לאמנויות הבמה ובמרכז מונרט, וכלל הופעות ומגון סדנאות התנסות חוויתיות. 

היום נפתח במופע מוזיקאלי בהשתתפות תלמידי מגמת מוזיקה. לאחריו נערכו סדנאות חוייתיות, כאשר כל תלמיד השתתף בשתי סדנאות לבחירתו. בין הסדנאות שהוצעו לתלמידים: "קומיקזה" – מופע תאטרון מצחיק ביותר,  אימפרוביזציה ואילתור בהנחיית רונן הרשקוביץ, פואטרי סלאם-"סלאם ג'אם"-מופע שמפגיש בין משוררי ספוקן וורד לבין מוזיקאי שבונים דיאלוג על הבמה, הופעת להקה "מסוק": אלקטרו-ג'אז עם הסולנית המהממת ג'ני פנקין, מופע סטנדאפ משולש, סדנת יצירה בלופר ביטבוקס וראפינג על הביט– מפגש יצירה עם האמן תומר סטפר, "דיאלוג ככלי"-סדנת יצירה של כתיבה אישית, יצירה במילים ובתמונות  עם היוצרת שירה פלורנטין,  מחול שבטי, אינטואיטיבי ושימוש יצירתי בגוף, קצב ובתנועה – עם היוצרת הרב תחומית סהרה פיקסי , סדנת איפור קולנועי: פציעות, כוויות וצרות גופניות אחרות עם אורית יצחק, "פיסול מזערי" עם האמן המרתק רועי  מנחם מרקוביץ. סדנת יצירה לפסלים ממוזערים, מחומרים יומיומיים, המתכתבים עם יצירות מונומנטליות מודרניסטיות, סיור מודרך בתערוכות צילום ואמנות פלסטית במוזיאון אשדוד ומפגש אמן, וסדנת תאטרון פלייבק, אילתור ואימפרוביזציה עם תאטרון פלייגו. 

אודי בן יעקב, מורה לקולנוע באלון, ששקד על גיבוש תכני היום, מסביר כי העקרון המנחה בבחירת הסדנאות היה חשיפת התלמידים למגוון יוצרים ופעילות אמנותית שאינה מהזרם המרכזי הממוסד. "רצינו לאפשר לתלמידים לטעום ולהתנסות באמנות חדשנית ומפתיעה, מחוץ לגבולות האמנות הממוסדת".

היום העמוס והמרגש נחתם בהופעה של להקת הגירפות, שנבחרה על ידי התלמידים במשאל העדפות. 

את המסע הובילה סגנית מנהלת אלון, עדי נשיא טוויג, כשלצידה רכז הטיולים תיק תק ורכז אמנויות אסף רגב. בפתיחת היום אמרה עדי : מסע היצירה נועד לאפשר  לתלמידים מכל המגמות להכיר תחומים שונים באמנות ולהתנסות באמנויות מגוונות. המסע מעניק התנסות רב תחומית, והזדמנות לגיבוש בית ספרי, בין כלל השכבות. 


ומסכמת מנהלת 
אלון, אנדי קליסקי: 

האמנות על כל סוגיה חוקרת הקיום, מאפשרת לנו להתבונן על החיים, על המציאות, מאפשרת לנו הכרות מסוג אחר עם העולם בו אנו חיים. היום הזה אפשר לתלמידים.ות להתבונן על העולם קצת אחרת.
קראנו ליום הזה מסע ולא טיול כי במסע האדם חווה משהו שהוא מעבר לשינוי מקום גאוגרפי.  אנחנו מקווים.שהחוויה היום תפתח לתלמידים עולמות חדשים, ואולי תייצר סקרנות שתגרום גם למי שאינו נמשך באופן טבע לאמנות – להמשיך להתעניין ולצרוך תרבות ואמנות, גם כזו שאינה ממוסדת. 
י י י י
י י י י
       
 


ידיעות נוספות