יום שיא באזרחות שכבת יב'

שיא העשייה

צוות המורים לאזרחות בתיכון "אלון" יזם יום שיא שמטרתו לעודד את תלמידי י"ב אשר ייגשו השנה לבחינת הבגרות באזרחות, לעשייה חברתית משמעותית. לדברי, אלי פיכמן, רכז מקצוע האזרחות ב"אלון", המורים רואים את עצמם בעיקר כמחנכים לאזרחות משמעותית, ובמסגרת זו נולד ונערך יום השיא.

אחד המושגים הנלמדים לבגרות ואשר נידון ביום השיא הוא "דרכים בלתי פורמליות להגבלת השלטון". במסגרת הפעילות פגשו התלמידים את דניאל דולב, כתב לענייני משפט באתר החדשות "וואלה". דניאל הסביר לתלמידים כי הוא עושה את עבודתו מתוך שליחות ומסייע לחלשים להגן על זכויותיהם הבסיסיות. דניאל מקדיש את חייו לעשיה זו, ודבריו עוררו השראה בקרב התלמידים. כמו כן, דניאל דיבר עם הילדים על צריכה נבונה של תקשורת ובחינה ביקורתית של מידע.

התרגשות ועניין רב נרשמו בעת הרצאתו של זאב אנגלמאייר שהגיע בתחפושת שושקה, דמות שהוא מגלם. שושקה הסבירה על תהליך היווצרותה, על מאבקים שהיא מובילה, על האתגרים העומדים בפניה, ועל מסירותה והקרבתה. השיח עם שושקה העלה הרבה מאוד נקודות מעניינות שגלשו לדיונים מעמיקים במסדרונות ביה"ס ובכיתות על מגדר, חופש הביטוי, גבולות, משמעות של אומנות ועוד.

בתום המפגש העלתה שושקה פוסט בעמוד הפייסבוק שלה: "חוזרת מתיכון "אלון" ברמת השרון, הרצאה ומפגש שהמשיכו הרבה מעבר לזמן, עם שאלות על ג׳נדר ואמנות ואקטיביזם ושיחות סוערות, ופינקו אותי בפסטה איטלקית וסלט נבטוטים והזמינו להגיע שוב, ברור שאבוא, אתם מהממים". 

ומסכם שחר רגב, מורה בצוות אזרחות, שיזם את יום השיא: חשוב לנו בתור מחנכים לאזרחות לעודד את התלמידים לאקטיביזם חברתי, לעורר בהם תחושת שייכות למדינה ויכולת להשפיע על הנעשה. הפגשנו אותם עם אנשים שמקריבים מעצמם למען מטרות חברתיות – כל אחד בדרכו שלו מצליח לעורר ולחולל שינויים". 

2398479237

ידיעות נוספות