זוכרים את מאיה 

תלמידי י"ב הלומדים במגמת אמנות חזותית בתיכון אלון, החליטו להקדיש את תערוכת פתיחת השנה שלהם, לזכרה של בוגרת בית הספר ובוגרת מגמת אמנות, מאיה וישניאק ז"ל, שנרצחה באכזריות על ידי בן זוגה. 

מאיה נרצחה בחודש מאי, והרצח שלה זעזע את החברה הישראלית והכה בתדהמה את תלמידי אלון ואת צוות המורים, שרבים מהם זכו ללמד את מאיה בשנותיה בתיכון. מאיה היתה יוצרת מוכשרת, שאף נבחרה להציג את עבודת הגמר שלה בתערוכה בעמק יזרעאל, שהוקדשה ליצירות של בוגרים מצטיינים מרחבי הארץ. 

אחרי הרצח המזעזע של מאיה הביעו תלמידי המגמה רצון להכיר את מאיה ואת יצירתה, וכן ליצור דבר מה לזכרה. לאחר מחשבה ודיונים עם מוריהם החליטו התלמידים להקדיש את תערוכת פתיחת השנה כתערוכה לזכרה. בסוף שנה שעברה למדו התלמידים על עבודת סיום התיכון של מאיה,שעסקה באמונה, ובהשראת עבודתה יצאו התלמידים ליצור עבודות בנושא – בעקבותיה ולזכרה.

התערוכה עסקה באמונה, אמונות, ואמנות, שאלות שהעלתה מאיה במסגרת עבודת הגמר שלה. ציקיאייזנברג מורה לאמנות מסביר כי "התלמידים יצרו סביב שורת שאלות בהן: אמונה ואמנות, מילים מאותו שורש, האם הן דומות או שונות? מהי אמונה עבורכם? במה אתם מאמינים ובמה לא? מה צריך כדי להאמין? מה קורה לאמונה שמתפוגגת? האם יש סימנים לאמונה? האם יש סמלים? למה נקשרת אמונה? האם לאמונה יש נראות? האם היא נסתרת? כיצד אמונה חוברת למציאות? המילים והמחשבות התגבשו כדימויים במדיומים שונים". 

ביום ששי הגיעה משפחתה של מאיה לביקור בתערוכה, נפגשו עם מורי המגמה ורד וציקי, ועם נציגות תלמידים. בני משפחתה של מאיה קיבלו הסבר והדרכה אודות התערוכה והעבודות . בתום הביקור בתערוכה נפגשו בני משפחתה של מאיה עם מנהלת אלון, אנדי קליסקי, ושוחחו על הדרכים בהן ניתן להרחיב ולהעמיק את השיח החינוכי בנושא מניעת אלימות נגד נשים. "בית הספר יקיים תהליך ליצירת הנצחה ראויה", אמרה קליסקי להורים.

תערוכה זוכרים את מאיה תערוכה זוכרים את מאיה תערוכה זוכרים את מאיה
תערוכה זוכרים את מאיה תערוכה זוכרים את מאיה תערוכה זוכרים את מאיה

 

לפרטים על מגמת האומנות החזותית לחצו כאן

 

ידיעות נוספות