התחרות עצמה נסבה סביב תכנות חוויתי ומאתגר של בוט המיישם אלגוריתם בתחום הבינה המלאכותית, ואשר נועד לשחק באופן אוטומטי משחק גרפי ברשת האינטרנט.
משחק התחרות נקרא Co(l)de Master, במסגרתו קבוצה מתחרה של פינגווינים צריכה לשרוד על גבי מספר גדול ככל האפשר של קרחונים של קבוצה יריבה.
שפות התכנות בהן משתמשים בתחרות נלמדות גם במגמה: PYTHON ו-#C.
לדברי עידן פלדברג, מורה במגמת סייבר, במהלך התחרות מתנסים התלמידים בחיזוק מיומנויות של לימוד עצמי, יצירתיות, מקוריות, עבודת צוות, חשיבה מחוץ לקופסה, התמודדות עם אתגרים ופתרונם, פיתוח סקרנות ומסוגלות מקצועית. התחרות מאפשרת לתלמידים לפתח את הפן המקצועי האישי שלהם ואת הפן הקבוצתי. בתחרות סייעו שני בוגרי המגמה, שהתחרו בעבר בתחרות ארצית – רותם לניאדו ועומר רודנאי.
בשלב הבא ישתתפו הקבוצות באתגרי התחרות הארצית מול קבוצות מבתי ספר תיכונים מכלל הארץ, ויתמודדו על מקומות בגמר האליפות הארצית.