הרבנית עדינה בר שלום בהרצאה לתלמידי שכבת י'

עדינה, בתו של הרב עובדיה יוסף היא מנהיגה פורצת דרך: כלת פרס ישראל על מפעל חיים ותרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, מייסדת המכללה החרדית בירושלים ומי שזכתה בתארי כבוד רבים ואף הדליקה משואה ביום העצמאות.

תלמידי שכבת י' שמעו את הרצאתה המאלפת של הרבנית עדינה בר שלום.

עדינה הציבה את חזון החינוך ואת שילובם החברתי – כלכלי של החרדים בחברה הישראלית בראש מעייניה, ומקדישה עצמה לשליחות חשובה זו.
היא הציגה בפני התלמידים את חזונה הן לגבי שילוב החרדים בחברה והן לגבי קבלת האחר והאחדות הדרושה בעם:
״רק אחרי רצח רבין הרגשתי שאני לא יכולה לעסוק בחיים הפרטיים שלי. הבנתי שאבי נותן לי כתפיים רחבות דבר שיאפשר לי להפוך את החרדים לאנשים משכילים שיוכלו להועיל לחברה. ואני רואה עכשיו במלחמה שהחרדים תורמים -6000 מהם שביקשו להתגייס. הצבא לא יכול לגייס כי כרגע אין מי שיכול לאמן אותם. מי שמונע את ההשתלבות הם הפוליטיקאים. אבל הדור החדש לא יסכים לזה. בנות חרדיות בנות 14 אומרות לי אנחנו נלך לאקדמיה. הם יהיו יותר מעורבים בחיי מדינת ישראל וכך נהפוך לעם אחד."
בר שלום דיברה בשבח הגיוון החברתי:
״מגוון זה דבר נפלא לשמוע, לא להתלהם. להציג עמדה לא להילחם. אנחנו עם אחד ומי שיהרוס אותנו זה רק אנחנו. אנחנו בעזרת האחווה והסובלנות נוכל לחיות יחד ולקיים את מדינת ישראל ולהעשיר אותה. מעניין מאד לפגוש אדם שאינו בדעות שלך. אתה לומד על עצמך מאדם אחר שדעותיו שונות. כמו שנאמר- איזהו חכם הלומד מכל אדם.״

ידיעות נוספות