הלילה הלבן של תלמידי אמנות

הלילה הלבן של תלמידי אמנות

תלמידי מגמת אמנות חזותית, מכל השכבות בתיכון "אלון" יצאו השבוע ל"לילה לבן", ערב המוקדש כולו לסדנאות אמנות ייחודיות, המתאפיינות בהתנסויות השונות באופיין מהשיעורים השוטפים.

השנה נבחר הנושא "סדנאות אמן" כנושא המרכזי של הלילה, אשר סביבו אורגנו סדנאות במגוון תחומים כמו: צילום מבויים, ציור על שקופיות, ציור ומדיטציה, פיסול שיתופי בחומרים מיותרים, רישום מודל  וכב.

תלמידי "אלון" נסעו ללילה של פעילויות, במדרשה לאמנות במכללת בית ברל, בהנחיית אמנים פעילים בהם- דור זליכה, צאלה גרינברג, מאיה זהבי, ליהי שני, המלמדים במדרשה. התלמידים בחרו את הסדנאות וכל קבוצה עברה סדנה עם אמן או אמנית עכשווית, כאשר הם מתנסים באופני העבודה והטכניקות האישיות של כל אמן- מורה. הסדנאות הציעו עשייה במדיומים שונים ומגוונים ומטרתם הייתה להעשיר את התלמידים בטכניקות ותהליכי יצירה חדשים. בסדנת פיסול קינטי הכינו התלמידים פסלים מ״רדי מייד״ מנועים ואור. קבוצה אחרת עסקה בשילוב בין ווידאו מתוך מצלמות אבטחה לבין ציור משותף בהתייחסות לתנועה והעיר. סדנה נוספת עסקה במעבר מצילום דיגיטלי לאנלוגי וליהפך, בזמן שבסדנה אחרת סרקו ציורים לתוך תוכנת הנפשה. סדנה נוספת עסקה ביציקות ובאפשריות השונות לתבניות פיסוליות. בסוף תהליך העשייה התקבצו כל התלמידים והמורים ועברו בין החדרים, כדי לראות את התוצרים והעבודות של חבריהם למגמה.

מסבירה ורה קורמן, רכזת המגמה: הפעילות במסגרת זו, בשעות הלילה, בסביבה חדשה ועשירה, אפשרה לתלמידים התנסויות ראשוניות באמצעים לא מוכרים. זוהי חוויה מרגשת ותורמת שמלווה את התלמידים ומשפיעה על תהליך העבודה שלהם, וכן מהווה הזדמנות למפגש חברתי מגבש בין שכבות הלימוד השונות במגמה.

רוצים לשמוע עוד על המגמה?

ידיעות נוספות