מחול

מחול בית

מגמת מחול

על המגמה

מגמת המחול מבקשת להקנות לתלמידים הכשרת יסוד עיונית ומעשית באמנות המחול. המגמה מיועדת לתלמידות ולתלמידים שאוהבים מחול, רוקדים ומחויבים לו. המטרה והאתגר של מורי המגמה הם חשיפה של התלמידים לתכנים ולרוח של המחול כך שבסוף הלימודים יהיו להם כלים להתפתח מקצועית בתחום או להמשיך לעולמות תוכן אחרים עם יתרונות רב תחומיים.

מורות ומורי המגמה הם רקדני עבר והווה שרקדו על מיטב הבמות הישראליות והבינלאומיות במיטב ההרכבים תחת מיטב הכוריאוגרפים. הניסיון שצברנו מבהיר לנו את האחריות שמוטלת עלינו לבנות עבור התלמידים שלנו דרך מדויקת ונכונה שבעזרתה הם יוכלו לבטא את עצמם בהצלחה ובהנאה.

מאפייני המגמה

מגמת המחול מופיעה בתוכנית מגוונת במשך השנה, בה רוקדים תלמידי המגמה רפרטואר קלאסי ומודרני של היוצרים החשובים והמוכרים בעולם, וכמו כן – כוריאוגרפיות מיוחדות ועבודות קומפוזיציה  של   התלמידים. בנוסף מופיעים תלמידי המגמה גם באירועים ארציים.

יוצרים ישראלים  אשר עבדו על יצירות עם המגמה דורון רז ( מנהלת חזרות אנסמבל בת שבע), יוסי ברג ועודד גרף, איציק גלילי, נדב צלנר, מור שני, מאטה מורי, נועה זמיר ועוד 

בוגרי המגמה שהשתלבו בלהקות מחול – אנסמבל בת שבע, להקת המחול הקיבוצית, להקת המחול של ליאת וניר בן גל, פרויקט "המסלול" של נעמי פרלוב ויוצרים ישראליים. תלמידי המגמה יוצאים במרוכז למופעים של להקות מחול מהארץ ומחו"ל. 

תכנית הלימודים

מגמת המחול הינה מגמה הפועלת במסלול תלת שנתי לבגרות מורחבת של 5 יחידות לימוד במחול. 
תוכנית הלימודים במגמה בנויה משעורי טכניקה ברמה גבוהה – בלט קלאסי, מודרני, רפרטואר ישראלי ובינלאומי וכן  שיעורים עיוניים בנושאי תולדות המחול, מוסיקה, כוריאוגרפיה,  אנטומיה  יישומית  למחול  ועריכה מוסיקלית. סדנאות מיוחדות מתקיימות במשך כל השנה בהשתתפות כוריאוגרפים אורחים.
במסגרת המגמה ניתן לגשת לבחינת רסיטל במחול המהווה 5 יח"ל נוספות. בחינת הרסיטל מיועדת לתלמידות ולתלמידים מצטיינים במחול. כמו כן אנו מלווים תלמידים הבוחרים לגשת לבחינות לרקדן מצטיין לקראת הגיוס לצבא.
5 יחידות מחול מקנות בונוס במוסדות אקדמיים.

פרויקטים ייחודיים של המגמה

כוריאוגרפים ויוצרים ישראלים ובינלאומיים אשר מגיעים לתקופת עבודה אינטנסיבית עם התלמידים הצעירים.  קטעי רפרטואר נלמדים בהנחיית רקדנים מקצועיים המגיעים מלהקות המחול העכשוויות לעבוד עם התלמידים  ומאפשרים להם לעלות עוד מדרגה בהתמקצעות.

"מחול בינדורי" הוא פרויקט שנעשה בשיתוף נשים מקהילת רמת השרון, במסגרתו עובד כוריאוגרף עם קבוצת תלמידות ותלמידים מהמגמה על יצירת ריקוד משותף עם הנשים. הפרויקט מופיע במהלך השנה במסגרות שונות בקהילה.

"יום של מחול" המאפשר לתלמידים להיחשף לעולמם של רקדנים וכוריאוגרפים מכל רחבי הארץ ולפגוש אותם במשכן היצירה שלהם, ללמוד על תהליך עבודה שעוברת יצירה, לחוות סגנונות מחול שונים עם מגוון מורים.

"שבוע המגמה" שבוע אינטנסיבי של חזרות והופעות המגמה במרכז סוזן דלל ת"א ובתיכון אלון, בו מוצגות עבודות שהוכנו לבחינות בגרות וריקודים שנבנו במיוחד עבור התלמידים על ידי כוריאוגרפים אורחים , מורי המגמה ועבודות שחוברו על ידי התלמידים.

תנאי קבלה 

  • ידע בבלט קלאסי (לפחות שנתיים) ומחול מודרני (לפחות שנתיים).
    *תלמידים שלא מגיעים מרקע קלאסי או מודרני אלא מסגנון אחר ורוצים להיבחן למגמה יכולים , אך יש לציין זאת על גבי טופס הרישום לבחינה.
  • התנהגות טובה מאוד ונוכחות סדירה.
  • הצלחה במבחני הקבלה למגמה.
  • אישור אורתופד לכשירות למגמת מחול. אם יש בעיות בריאותיות המשפיעות על היכולת לרקוד יש לצרף מכתב מרופא או פיזיותרפיסט עם פירוט הבעיה.
  • מכתב המלצה ממורה למחול המלמד את התלמיד.
  • תהליך המיון יבחן את יכולות התלמיד/ה להתמודד עם הפן הלימודי והאומנותי ביחד.

מבחני קבלה

לפרטים ומועדים עקבו במידע לנרשמים

כתבות:

לכתבות נבחרות – לחצו כאן

מסע בתנועה – מסע יצירה מגמת מחול תשפ"ב

הצצה אל העתיד – ביקור בוגרי המגמה – תשפ"ב

זה לא הגיל זה התרגיל: הקשר הרב דורי

לרקוד עם מקצוענים