נשים גדולות

14 נשים, מצליחות, יזמיות ומשפיעות חלקו את משנתן ואת הדרך שלהן להצלחה ולהגשמה אישית, תוך שהן מעניקות לתלמידים כלים שימושיים לצמיחה, להעשרה, ולמימוש חלומותיהם. כל המרצות הופיעו בהתנדבות. יום האשה הבינלאומי צויין בתיכון אלון בסדרת מפגשים מעשירים ומעצימים שקיימו כל כיתות בית הספר, עם שורת נשים מובילות בתחומים שונים ומרתקים. את הפעילות הייחודית ביום זה יזמו והובילו סגנית מנהל אלון עדי נשיא- טוויג והרכזת לחינוך חברתי גלית ברזם.

דברת וויזר, סגנית ומ"מ ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך ונשים בעיריית רמת השרון דיברה עם התלמידים על שיוויון מגדרי והשתלבות נשים בפוליטיקה הארצית והעולמית, וכן על פרוייקטים שיזמה ברמת השרון, המקשרים בין תחום החינוך ותחום העצמת נשים.

פרופ' ליאת לרנר, רופאה וחוקרת בתחום בריאות האשה וראש החוג לאפידמיולוגיה באוניברסיטת תל אביב שוחחה עם התלמידים על בריאות האשה. לבנת קופיט, מנהלת בכירה במיקרוסט ובעלת מותג האופנה והתכשיטים לה לונה, אם לתלמידה באלון, חלקה עם התלמידים את סיפורה דרך שורת תובנות מעשירות הנוגעות לאמונה פנימית, ניצול הזדמנויות ותפיסה עצמית.

ציפי בוקשפן, אם לתלמידה באלון, מרצה לחשיבה עיצובית, הציגה לתלמידים שורת כלים יישומיים שייסעו להם בעיצוב החשיבה, בהצבת מטרות, במיתוג עצמי, בפרידה מהפחדים החוסמים, ובדרך לתת פרשנות חיובית לסיפור חייך ולחישוב מסלול אישי מחדש.   

נטהלי רפואה, שותפה בקרן וילה לצמיחה, דיברה על שיוויון הזדמנויות שויוויון בשכר לנשים, אמהות וקריירה וכיצד ניצן לשלב יותר נשים במשרות בכירות. גלית שוץ לוי הרצתה על יזמות חברתית וחידדה את נושא האחריות של המגזר העסקי כלפי הקהילה, החברה והסביבה. ד"ר שירה שחם ניב, ראש החטיבה לרפואה מטבולומית במרכז בלוטיניק לפיתוח תרופות באוניברסיטת תל אביב דיברה על מסעה הלא צפוי באקדמיה שראשיתו בתואר הראשון והמשכו בפיתוח תרופות, נועה סגלוביץ, סמנכל בתנובה ויועצת משפטית דיברה על שילוב נשים בתעשייה, ורד רביב שוורץ, נשיאה ו- COO  בחברת GUESTY  שוחחה עם התלמידים על גיוון ומנהיגות נשית בתעשיית ההייטק בישראל. ורד החלה את דרכה בחברת פייבר ותרמה לצמיחתה הגדולה. ענבל רון, מנכלית בתי חינוך, שוחחה עם התלמידים על שינוי חברתי.

כמובן כי לא נפקד מקומן של נשים בחזית הדיפלומטית והציבורית- תמי קפלן סגנית היועץ המשפטי של משרד החוץ והדס מיצד, ראש מטה ראש המערך המדיני אסטרטגי, סיפרו על דרכו בשירות הציבורי.  

שתיים מהמרצות מוכרות לתלמידים ולצוות בית הספר מקרוב. ד"ר נירית בן ארי, מחנכת ומורה לאנגלית דיברה על "דלתות מסתובבות", והחלטות אמיצות שקיבלה בחייה, במסע שלה מרמת השרון לניו יורק ובחזרה, עבודתה באו"ם, ועל ההחלטה להביא ילד לעולם לבד באמצעות בנק הזרע. ענבר סוירפמן, מורה במגמת תאטרון, מטפלת בפסיכודרמה, הציגה את מסע ההתפתחות המקצועית שעברה דרך לימודי משחק, לימודי הפסיכודרמה וטיפול באוכלוסיות שונות, לרבות מכורים בבתי כלא, אנשים המאושפזים במחלקות לבריאות הנפש ופגועי ראש בבית לוינשטיין.   

את היום המרגש מסכמת אנדי קליסקי מנהלת אלון: בחרנו לציין את יום האשה הבינלאומי במפגש עם נשים מצליחות, בעלות יוזמה, מעניקות השראה, אשר הצליחו לממש את עצמן ולהתוות דרך עבור אחרים. למפגשים היום קדמה הכנה חשובה שערכו המחנכים והמחנכות בשיעורי החינוך לאורך השבוע . 
אני מאמינה כי מפגשים כאלה פותחים בפני התלמידים והתלמידות נושאים, תחומים, מחשבות וכיוונים שאולי לא היו מגיעים אליהם בלעדי זאת. אין לי ספק כי יום כזה תורם למודעות ולצורך בקידום שוויון זכויות והזדמנויות לנשים.  

אישה האישה יום האישה
יום האישה יום האישה יום האישה
יום האישה יום

 

 

ידיעות נוספות