לחוד אבל ביחד

תלמידות כיתה י"א הלומדות במגמת מחול בתיכון אלון יצרו תרגיל בכוריאוגרפיה שכותרתו "שרשרת הדבקה" והוא נולד ונוצר כתגובה למצב הנוכחי.

מספרת שלי גונן סגל, מורה למחול שהנחתה את הפרוייקט: במסגרת שיעורי כוריאוגרפיה ב"זום" החליטו התלמידות לעצב באופן  אמנותי את רעיון שרשרת ההדבקה. התלמידות הן שהציעו את הפורמט לפיו כל רקדנית תקבל את נקודת התחלה (מנח קפוא של תנועה) ונקודת סיום, וכל אחת תתחיל במנח שסיימה חברתה לפניה. כך תיווצר שרשרת רציפה שכל קטע מתחבר לקטע שקדם לו- באותה נקודה.

כדי לבחור את המנח ערכו בשיעור מקוון אלתור על מוזיקה משותפת. סדר הריקוד נקבע באופן שרירותי לפי רשימת השמות הכיתתית וכל אחת שלחה משפט תנועתי המתחיל בתנועה שסיימה החברה שלפניה. בסיום ערכו את כל המשפטים לשרשרת הדבקה תנועתית.

מסכמת אפרת הנדלר רכזת המגמה: היצירה הסופית היא בעיקר מעודדת לאור העובדה שהיא מנכיחה את כוחה של הקבוצה ואת ה"ביחד" של הקבוצה למרות שפיזית כל אחת נמצאת לבד בביתה. כל תלמידה הביאה את המקום האישי שלה מבחינה תנועתית וכן את המרחב האישי שלה. באופן הזה הבית של כולן
הפך לבמה.

מנהלת אלון, אנדי קליסקי מציינת כי גם בתקופת הסגר מגמות האמנות באלון חותרות לקיים פעילות לימודית, ועל אף התנאים המורים עושים שימוש בפלטפורמות ההוראה הקיימות וביכולת של התלמידים, כדי להמשיך ליצור.

 

 

 

רוצים לקרוא עוד על המגמה? לחצו כאן

ידיעות נוספות