אחרי! לשנת שירות ולמכינות הקדם צבאיות !

תלמידי שכבת י"ב בתיכון אלון השתתפו השבוע בפאנל להצגת מכינות קדם צבאיות ושנת שירות. בפאנל השתתפו בוגרי מכינות קדם צבאיות ובוגרי שנת שירות, מרביתם תלמידי אלון לשעבר. הפאנל אפשר לתלמידים להכיר את פעילות מכינות ואת האפשרויות הגלומות בשנת שירות, באופן בלתי אמצעי, דרך סיפורם של בוגרים. 

הבוגרים שדיברו בפני השכבה התנדבו במסגרות שונות, וחלקו עם התלמידים את חוויותיהם, תובנותיהם ואת השינוי שעברו בעקבות שנת הפעילות המיוחדת במכינה או בשנת השירות.

רומי דן, בוגרת מגמת מוסיקה בתיכון אלון, סיפרה על השנה שעברה במכינת תבור. "המכינה אפשרה לי להכיר אנשים וחברים מכל רחבי הארץ, ולצאת מהבועה. הרגשתי בשנה זו תחושת מסוגלות מטורפת. מי מאתנו שהרגיש שמשהו חסר במכינה- יכול היה פשוט לקדם פרוייקט וליזום. זה הרעיון של המכינה. להעצים אותך ולמנף את העשייה והחזון של כל אחד".

ניב יעקב, בוגר מגמת סייבר באלון סיפר על השנה שעבר במכינת ברעם ועל הקשר המיוחד שנוצר בין תלמידי המכינה לתושבי הקיבוץ, והאופן בה תרמה שנה זו כשנת הכנה לצבא.

מאי אשכנזי, בוגרת מגמת תאטרון באלון, סיפורה על שנת השירות שעשתה באמצעות עמותת בינ"ה, המאפשרת למשתתפים בה לעשות שנת שירות ומכינה קדם צבאית כאחד. אשכנזי שדיברה מבה"ד 1 שם היא עושה קורס קצינים אמרה כי בשנה זו למדה והתנדבה וקיבלה תובנה על הישראליות. "קיבלתי כלים, והגעתי לצבא מגובשת, עם תפיסה ברורה לגבי עצמי, כי עברתי במכינה תהליך קודם".

נטע בראשית, בוגרת אלון, שעשתה את שנת השירות במגדל העמק במסגרת האיחוד החקלאי, סיפרה על דמות השינשין כמי שמהווה משענת עבור הנוער בסיכון. היא חלקה עם התלמידים סיפור אישי על מקרה בו סייעה לנער שהיה נתון במצוקה רגשית. 

עידו ארז, בוגר מגמת תאטרון באלון, הדהים את תלמידי השכבה כאשר סיפר על שנת השירות בדימונה, שנעשתה דרך עמותת איילים. עידו סיפר על ההתנדבות והנתינה, על מגורים כחודש בשטח עם חברי הקומונה והדהים את התלמידים כששיתף בתמונות משכונה חדשה שהקימו השינשינים במו ידיהם בדימונה, כולל תשתיות.

תמר טל, בוגרת מגמת סייבר באלון סיפרה על שנת השירות שעשתה בכרמיאל דרך עמותת בקהילה. "זו היתה חוויה מטורפת ומעצימה. בשנה זו עיצבתי את חיי ואת דרכי ורכשתי חברים לכל החיים. פגשתי אנשים ואורח חיים שלא הייתי פוגשת בדרך אחרת וזכיתי לעסוק בעשייה שאפשרה לי להכנס ללב של ילדים שזקוקים לתשומת לב".

למפגש השכבתי המרגש הצטרפו גם שני קיבוצניקים, תושבי אצבע הגליל, עפרי וידנפלד ויוני בינור. עפרי, שהתנדב בבית השאנטי בשדה בוקר, כפר טיפולי לבני נוער בסיכון, סיפר כי בית השאנטי הוא בית עבור בני הנוער המתגוררים בו, וכי מתנדבי שנת השירות מהווים אחים גדולים עבור בני נוער אלו. מתנדבי שנת השירות (השינשינים) מתגוררים בקומונה. "בשנה זו הרגשתי שאני בעשייה כ"כ משמעותית שלא חשתי כמעט בחסרונו של הבית שלי. הרגשתי רצון להשאר בבית השאנטי לעסוק במה שאני עושה שם".

יוני, שסיים את מכינת רבין בשלוחת חיפה סיפר לתלמידים על שנת הפעילות שכללה לימודים לצד התנדבות, הטמעת ערכים ציוניים ויהודיים. "זו היתה שנת הכנה לצבא ושנה שלימדה אותי רבות על החיים לצד אנשים אחרים".

תלמידי השכבה הקשיבו באופן מכבד ושאלו שאלות הנוגעות לפעילות ולדרכים בהן ניתן להגיע לשנות השירות ולמכינות השונות.

גלית ברזם, רכזת חינוך חברתי באלון, שיזמה וארגנה את הפאנל אמרה: "היה מפגש מרגש ומעניין. אין לי ספק כי יניע תלמידים להתעניין ולהרשם לשנת שירות ואנו כבר רואים את המגמה בפניות אלינו.

שחר בלכרוביץ, רכז השכבה, שפגש בפאנל תלמידים שחינך וריכז אמר: היה מרגש כל כך לראות את הבוגרים שלנו, שהפכו לאזרחים תורמים. בוגרי אלון, מיישמים בבחירה שלהם לעשות שנת שירות או מכינה קדם צבאית, את רוח בית הספר- רוח של נתינה לקהילה מתוך מעורבות ואכפתיות".

ומסכמת מנהלת אלון, אנדי קליסקי שהשתתפה אף היא בפאנל: "שנת שירות ומכינה קדם צבאית – הן מסגרות המאפשרות להצמיח אזרחים, שרואים עצמם חלק משמעותי מהחברה ובעלי השפעה על עיצוב החברה והעתיד. אני רואה בבוגרי אלון את מנהיגי המחר, את היכולת שלהם לתרום לחברה ולהשפיע עליה. ובמקביל, אני מאמינה שההתנדבות במסגרות הללו מאפשרת להעניק לחברה ולתרום לה ובמקביל מהווה הזדמנות לבוגרים להתנסות, לחוות חיי שיתוף, לחוות עצמאות, ולהכיר את החברה הישראלית על גווניה.  

אחרי! שנת שרות שנת מכינה
   

ידיעות נוספות