מחוות ט"ו בשבט לניצולי השואה

שכבת י"ב בתיכון "אלון" ציינה בשבוע שעבר, ביום השואה הבינלאומי, שנה של פעילות שבמרכזה עמד המסע לפולין. ב"אלון" בחרו לציין את סוף המסע במחווה לניצולי השואה, וארגנו לכבודם מארזים לכבוד ט״ו בשבט.

שכבת י״ב החלה את הכנות לקראת המסע לפולין לפני שנה בדיוק, בעת צפייה משותפת בהצגה גבערטיג ב״יד לבנים״, וסיימה את המסע בערב סיכום שהתקיים בשבוע שעבר ובו השתתפו תלמידים והורים שהשתתפו במסע. ד״ר צביקה גבאי, אב מלווה לתאומות אביגיל ונעמה הציג לכלל התלמידים את המשמעות של חוק ומוסר, תוך התייחסות אקטואלית להתרחשויות חברתיות כמו גירוש הפיליפינים, האשמת הנערים באיה נאפה ועוד. יואב קרן, אב מלווה לעדן, בוגר תיכון אלון בעצמו, ריגש את הנוכחים בטקסט שכתב לפני למעלה מ 20 שנה, עת חזר מאחת המשלחות הראשונות שתיכון אלון השתתף בהן.

לדברי עדיה בורוביץ, רכזת השכבה, "התלמידים בשכבת י״ב חשו צורך גדול לתרום גם לניצולים, בייחוד עקב הדיון הציבורי שהתעורר בעקבות הדרתם של הניצולים מהטקסים לציון 75 לשחרור אושוויץ, שנערכו בהשתתפותם של נשיאים וראשי מדינות. אביגל ונופר, תלמידות השכבה הובילו מהלך מהיר לאיסוף ממתקי בריאות למען האזרחים הוותיקים ברמת השרון, כל תלמידי שכבת יב נרתמו והביאו המארזים לבית הקשיש. אורה, מנהלת המקום התרגשה עד מאוד מהפעילות, וותיקי המועדון שמחו ונפעמו מהמחווה המרגשת. נציגות אלו יארגנו בהמשך מפגשים במועדון כדי שתלמידנו יוכלו להפגש עם האוכלוסייה הבוגרת, לשבת לדבר ולשמוע את סיפורם.

 

טו בשבט התנדבות טו בשבט התנדבות טו בשבט התנדבות
טו בשבט התנדבות טו בשבט התנדבות טו בשבט התנדבות

ידיעות נוספות