יום הולדת שמח - לאה גולדברג

"יום הולדת שמח, לאה גולדברג"  

ספריית תיכון "אלון" אירחה השבוע אירוע אינטימי ומיוחד, כשתלמידי מגמת ספרות ציינו באחד הערבים, את יום הולדתה ה- 108 של לאה גולדברג.

חגיגת יום ההולדת של המשוררת, הספרות וחוקרת הספרות התקיימה ביוזמתו של תלמיד המגמה, יובל קפלן, שביקש לחלוק את אהבת שירתה עם חברים ואורחים.

את פני הבאים קידם שולחן עמוס בכתביה של היוצרת המוערכת, שנכתבו לילדים ולמבוגרים. סופר סיפור חייה של גולדברג, מילדותה בליטא, הטראומה שעברה משפחתה עם תום מלחמת העולם הראשונה, עת אביה חווה הוצאה מדומה הורג, שהביאה להתפרצות מחלת הנפש שלו, החיים בצל האב החולה, אהבת העברית וכתיבת השירה, הדוקטורט בגרמניה, העלייה לארץ, ותחושת הכאב של "שתי המולדות", אותו חוותה עם המעבר לישראל.

התלמידים ניתחו את שיריה בהם ימים לבנים, זה מכבר, סליחות, האמנם, אם תתן לי, אהבתה של תרזה דימון, ועסקו בתפיסתה את הזמן החולף אל מול הנסיון להעניק משמעות לחיים. בתום הדיון שרו הנוכחים את שיריה שהולחנו, אותם לא זכתה לאה גולדברג עצמה לשמוע בחייה.   

מסבירה ענבל ברגר- מישר, רכזת מקצוע הספרות ומובילת המגמה: הערב המקסים הזה נולד ביוזמת תלמיד, ברוח המגמה שלנו, שמאפשרת לתלמידים ליזום, לפרוש כנפיים, ללמוד ספרות בדרכם שלהם, ולחלוק את אהבתם לספרות עם כל מי שמעונין בכך.

ידיעות נוספות