לומדים על חשיבות תרומת איברים

לומדים על חשיבות תרומת איברים

תלמידי שכבת י' בתיכון "אלון" שמעו השבוע הרצאה בנושא תרומת איברים, במסגרת שיעור ביולוגיה. את ההרצאה העבירה דר' תמר אשכנזי, מנהלת המרכז הלאומי להשתלות. המרכז הוא יחידה במשרד הבריאות, הממונה על תרומות והשתלות האיברים בישראל. אשכנזי, אחות במקצועה, הקימה את מערך מתאמות ההשתלה ב 1997, והרחיבה אותו בשנת 2004 על ידי צירוף רופאים נאמני השתלה, הפועלים יחד לאתר מועמדים לתרומה בבתי חולים.  בד בבד פתחה אשכנזי את מערך ההשתלות מתורמים חיים, את מערך ההסברה וההחתמות על כרטיס תורם אדי, ואת מערך התמיכה במשפחות השכולות שתרמו את איברי יקיריהם. את הדוקטורט שלה עשתה אשכנזי בתחום ההסתגלות לאובדן.

ההרצאה ניתנה במסגרת לימודי מערכת ההובלה בשיעורי הביולוגיה, במטרה לחשוף את התלמידים  לנושא תרומות האיברים, ומתוך רצון להעביר להם את חשיבות חיי האדם כערך עליון.

במהלך ההרצאה צפו התלמידים בסרט בנושא, המעלה את הדילמות המוסריות והחברתיות, העומדות בפני מי שעומד לתרום את האיברים של יקיריו. דר' אשכנזי פרסה בפני התלמידים את תהליך קביעת המוות המוחי הקודם להחלטת התרומה, וכן את התהליכים הבאים עד לקבלת ההחלטה. התלמידים הביעו את עמדתם בנושא ושאלו שאלות. כמו כן הבינו התלמידים את משמעות החתימה על כרטיס "אדי".

מסכמת טלי הראל, מורה לביולוגיה ב"אלון" שיזמה את ההרצאה: "אני רואה בנושא תרומת האיברים נושא חשוב וערכי ולכן חשוב לי להעלות את המודעות של התלמידים לנושא ולהרחיב את יריעת ההסתכלות שלהם על תחום הביולוגיה בכלל".

רוצים לדעת עוד על המגמה? לחצו כאן

ידיעות נוספות