שיעור בנהיגה בטוחה: תלמידות אלון העבירו מערך פעילות לתלמידי קלמן שעסק בנהיגה בטוחה באופניים חשמליים

שיעור בנהיגה בטוחה: תלמידות אלון העבירו מערך פעילות לתלמידי קלמן שעסק בנהיגה בטוחה באופניים חשמליים

תלמידות כיתה יא מתיכון אלון העבירו לתלמידי כיתה ט' מחטיבת קלמן, פעילות בנושא רכיבה בטוחה על אופניים חשמליים, וזאת במסגרת הידוק הקשר בין בתי ספר בעיר, ומעורבות חברתית קהילתית.  

תלמידות אלון, אשר למדו בבית הספר לאמנויות עם ארי נשר ז"ל, שנהרג בחודש שעבר בתאונה בה היו מעורבים אופניים חשמליים, הן שיזמו את הפעילות עם תלמידי קלמן. התלמידות אשר רואות עצמן, בעקבות המקרה הנורא, כשגרירות המחוייבות בהעברת המסר של נהיגה בטוחה, ואחריות אישית, הציגו סרט שערכו בנושא נהיגה בטוחה וכן מערך פעילות שדגשיו התנהגות ערכית ואחראית בכלל, ובנהיגה על אופניים בפרט, שמירה על החוק, עזרה הדדית, דיווח ושיתוף, אי עמידה מהצד ואחריות כוללת .

מסבירה אחת מתלמידות יא: הפעילות העבירה באופן חוויתי את חשיבות השמירה על הכללים, כולל חבישת קסדה ונהיגה בשבילים וכבישים מותרים, אחריות ומחוייבות הדדית בעת נהיגה יחד, דיווח ושיתוף – במידה ונתקלת בנהיגה מסוכנת. שמנו דגש מיוחד על חשיבות אי העמידה מהצד, ונקיטת פעולה אקטיבית במקרה בו נדרשת עזרה, והחובה לדווח ולא לטייח.

 מסבירה עדיה בורוביץ רכזת השכבה: לאחרונה גדל מאד מספר תאונות הדרכים הקטלניות בהן מעורבים אופניים חשמליים נהוגים בידי בני נוער. תלמידי שכבת יא בתיכון אלון ביקשו לעשות מעשה שיביא לשיפור המצב. אנחנו רואים חשיבות רבה בעובדה כי פעילות מסוג זה, מועברת על ידי בני נוער בוגרים, לבני נוער צעירים יותר. בני הנוער מדברים באותה שפה, כך שהמסרים מובנים מופנמים בהצלחה. עבור תלמידות אלון, זוהי הזדמנות לקדם סדר יום שהוא בנפשן ולהשפיע על אחרים, לטובת הקהילה כולה.

יש לציין כי אותן תלמידות הובילו לפני כשלושה שבועות הקמת תערוכה באלון שכותרתה: ״ איפה השביל שלי״. בסיוע צוות השכבה, סימנו התלמידים על גבי מפות העיר את הדרך מביתם לבית הספר ואת השבילים החסרים להם לשם רכיבה בטוחה על אופניים. כל המפות רוכזו והועלו על הקיר, בניצוחה של אסנת אקהויז, מורה לאמנות באלון. במרכז הקיר, שכוסה בפסיפס של מפות, הוצב לוח לבן המיועד לחתימות של תלמידי בית הספר על התחייבות לכללי נסיעה בטוחה, הכוללים: נסיעה במהירות המותרת (25 קמ"ש) חבישת קסדה, איסור הרכבת חבר, אחיזת הכידון בשתי ידיים, נסיעה תוך התחשבות בהולכי הרגל וברכבים בכביש וציות לחוקי התנועה והתמרורים. 

324234

ידיעות נוספות