בעין הסערה

"עין הסערה", תערוכת הגמר של תלמידי י"ב הלומדים במגמת אמנות נפתחה במוצאי שבת בתיכון אלון. 23 תלמידי המגמה הציבו תערוכות יחיד, פרי עבדותם לאורך השנה.

ציקי איזנברג, רכז המגמה מציין כי למרות אופיה השונה של שנת הלימודים, שעמדה בצל מגפת הקורונה, הצליחו התלמידים להעמיד תערוכה מרשימה, תוך גיבוש שפה אמנותית, התנסות בהצבת עבודות בחלל וכתיבת טקסט נלווה לתערוכה.

נושאי התערוכה היו מגוונים  ונעו בין העיסוק בעולמם הפנימי של התלמידים לבין עיסוק בנושאים חברתיים כמו אלימות נגד נשים וזכויות האישה. העבודות שעשו שימוש בטכניקות אמנותיות מגוונות, לרבות וידאו ושימוש בחומרים רבים, חלקם "רדי מייד", חשפו אמת פנימית ואמירה ברורה בתחומים שונים בהם החשש מהתבגרות, הפער בין נראות לפנימיות, הרצון לגשר בין עבר להווה, החיפוש אחר השורשים והמקור של כל אדם, והתנועה בין מציאות לפנטזיה.

עבודות אחדות, וכן תערוכה המיוחדת בתחום העיצוב, הושפעו משנת הקורונה, שרישומה ניכר גם בטקסטים שליוו כל תערוכה.

התערוכה נפתחה בערב מרגש שהתקיים בזום בהשתתפות ההורים, הנהלת בית הספר והמחנכות. המורים שהנחו את התלמידים הם ורה קורמן וורד חרותי בתערוכת האמנות, עדי מנדלר ואוריאל הר טוב בתערוכת העיצוב.. 

כמצטיינים חברתית נבחר השנה התלמידים נדב לוי ואלה בר. ההצטיינות ניתנת על תרומה לעבודה המשותפת ותרומה לחברים במגמה. דווקא בשל העובדה כי עבדות אמנות היא יחידנית, התרומה לקבוצה משמעותית במיוחד וראוייה לציון.

אנדי קליסקי מנהלת אלון שברכה את התלמידים אמרה כי כיתות בית הספר והחללים המשותפים מציבים השבוע בפני המבקרים מסע של קסם והשראה, והזדמנות לכל תלמיד להביא לידי מיצוי את כשרונו וחזונו.

אח

ידיעות נוספות