תכנית מא"ה

י

 

תכנית מא“ה – מסלול אימון להצלחה 

תכנית המא"ה הנה תכנית עירונית, המעודדת את תלמידיה לאתר את אזורי החוזק שבהם, לזהות את תחום המצוינות האישי שלהם, ולקדם את עצמם בתחום זה ובמסלול להשגת תעודת בגרות מלאה  

על המסלול

תכנית  מא"ה  פותחת  בפני  התלמידים  הזדמנות לדרך  חדשה  של  העצמה  והיכרות מחודשת של כל תלמיד עם עצמו. תוכנית מא"ה (מסלול אימון להצלחה) היא שפה חדשה, שבאמצעותה נחשפים התלמידים לחוזקות שלהם ולומדים להשתמש בהן כדי לפרוץ דרך. במהלך הלימודים  חווים ומפנימים תלמידי התכנית שהתכונות, החלומות, המחשבות והשאיפות- כל אלה קיימים, ומה שנדרש הוא פשוט ליישם אותם, להוציא אל הפועל.

בית הספר תופס את תכנית המא"ה כשליחות חברתית וערכית, לפיכך מושקעים בתכנית מאמצים ומשאבים רבים על מנת לבנות מערכת לימודית ייחודית, שיטות הוראה מתקדמות וליווי אישי לכל תלמיד. התכנית מאפשרת לכל תלמידה ותלמיד להתמקד בנקודות החוזק שלהם, ולהציב לעצמם מטרות לימודיות ואישיות.

עקרונות התכנית

  1. תעודת בגרות מלאה – ביה"ס בונה מערכות ייחודיות המאפשרות לתלמידים להיות ממוקדי הצלחה בבגרות, לימוד בקבוצות קטנות, תכניות להשלמת פערים לימודיים, תכנית היבחנות מותאמת, מעקב ובקרה אישיים על ההתקדמות בחומר ושיטות הוראה ייחודיות.
  2. חינוך אישי – במרכז התכנית עומדים ליווי אישי ותמיכה צמודה בכל תלמיד והיענות לצרכיו הלימודיים והרגשיים  באמצעות קשר עם מבוגר משמעותי, כיתות קטנות, מעגלי בוקר, שיחות אישיות, שיעורי תגבור ותמיכה לימודית.
  3. איתור נקודות חוזק בכל תלמיד בכיתות המא"ה –כל תלמיד מאתר את אזורי החוזק שלו ומבטא את כישוריו ואת תחום המצוינות האישית שלו באמצעות פעילות מעשית בבית הספר ובקהילה.
  4. התנדבות ונתינה לקהילה –  ערך ההתנדבות הינו ערך מהותי בתכנית המא"ה. אנו מאמינים כי תלמיד שמעניק למישהו אחר, חווה אף הוא חווית העצמה אישית.

 למי מתאימה התוכנית?

המסלול מתאים לתלמידות ולתלמידים בעלי מוטיבציה גבוהה שמחפשים מסגרת לימודים עם ליווי אישי ותמיכה במסגרת קבוצה קטנה, ללא בעיות התנהגות ובעיות נוכחות.

תלמידים מתאימים יזומנו לראיון אישי.