לגעת בהרמוניה שבין האדם לטבע

לגעת בהרמוניה שבין האדם לטבע: תלמידי המגמה הרב תחומית ביקרו בפארק אוטופיה

תלמידי המגמה הרב תחומית מכיתות י'- יא' בתיכון "אלון", ביקרו השבוע בפארק הטבע והבוטניקה אוטופיה שבעמק חפר. הפארק, המתפרש על שטח של 40 דונם, מתמחה בעיקר בטיפוח סחלבים, ושם לו למטרה ליצור פינה מושלמת של הרמוניה בין אדם לטבע. 

התלמידים צפו בהצגת הפארק בסרט תלת ממד וקיבלו הסבר קצר על מקור המונח אוטופיה, שנטבע על ידי תומאס מור באנגליה  במאה ה-16, וכיום מתייחס לחברה מושלמת היפותטית. הסיור נפתח בחממה הטרופית המדמה יער גשם, וכוללת כ-17,000 סחלבים מעשרות זנים שונים, חלקם נדירים מאוד, ציפורי בר, וכן אוסף גדול מאד של צמחים טורפים, הגדלים בסביבתם הטבעית – ביצה שהוקמה במיוחד עבורם. בכדי לייצר סביבה טבעית מותאמת לגידול סחלבים יצרו מפעילי המקום ג'ונגל של מפלי מים, בריכות וצמחים טרופיים, כשהסחלבים מציצים מכל פינה.  

התלמידים קיבלו הסבר על מבנה הסחלב, תנאי הגידול שלו ואופן טיפוחו. הסחלב פורח פעם בשנה במועד קבוע לכל סחלב. בתום תקופת הפריחה הנמשכת כשלושה חודשים  הפרחים מתייבשים אך הסחלב אינו מת. בנוסף קיבלו התלמידים הסבר מעניין על צמחים טורפים ושאלו שאלות רבות על גידולם.  

בחלק השני של הסיור פגשו התלמידים את השטח הפתוח של הפארק הכולל מופע מזרקות מים, מבוכים צמחיים, וגן ורדים. התלמידים נהנו להחזיק תוכים צבעוניים מתפוצות שונות וכן להאכיל עזים.

מסכם שחר בלכרוביץ רכז המגמה: "המגמה הרב תחומית מבקשת לחשוף את התלמידים לתחומים רבים ולהרחיב את אופקיהם. הסיור באוטופיה נועד לא רק להביא אותם לפארק בוטני מיוחד במינו ולהעשיר את עולמם, אלא גם לחזק בהם את המחויבות לטבע, הכבוד לסביבה ולבעלי החיים. העולם שנבנה בפארק אוטופיה יוצר אווירה מיוחדת, שמאפשרת תובנות כאלו, בסוף יום מהנה ומגבש".

רוצים לדעת עוד על המגמה הרב תחומית? לחצו כאן

ידיעות נוספות