תלמידי מגמת רובוטיקה מהתיכונים אלון ורוטברג זכו בתעודת הוקרה מהכנסת

קיבלו הוקרה מהכנסת: תלמידי מגמת רובוטיקה מהתיכונים אלון ורוטברג זכו בתעודת הוקרה על המצאתם 

תלמיד מגמת רובוטיקה SKYNET 4416 מהתיכונים אלון ורוטברג זכו השבוע לתעודת הוקרה, בטקס מרגש שהתקיים בכנסת ישראל, תחת הכותרת "רואים טוב". הכנס נערך ביוזמת השדולה לעידוד יזמות חברתית והעומד בראשה ח"כ יהודה גליק. 

לכנס הגיעו חברי כנסת, אישי ציבור, ו- 450 אזרחים מרחבי הארץ, על מנת להוקיר תודה למגוון ארגונים ועמותות שמוסיפים אור בעולם, ופועלים להוסיף טוב ולראות טוב בחברה הישראלית. השנה נערך הכנס בסימן היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות, ובמסגרתו הוענקו תעודות ל- 20 גופים ואנשים, ובהם כאמור תלמידי אלון. 

תלמידי אלון ורוטברג זכו בתעודת ההוקרה עבור הפרוייקט שיזמו "אי- שון 1/10". פרוייקט זה הוא פרויקט קהילתי שנוצר כחלק מסדרה של פעילויות חברתיות של קבוצת הרובוטיקה, הפועלת במסגרת ארגון FIRST העולמי. הפרויקט מתוכנן להפריך את התפיסה המוטעית לגבי כמות בני הנוער המעשנים בחברה, בעזרת סימן אקטיבי ללא-מעשנים. ישנו אחוז גבוה מבין בני הנוער שמתחיל לעשן בשל אמונה שרוב חבריו מקבוצת השווים מעשנים, עם זאת, אחוז המעשן בקרב בני נוער, הוא אחד מתוך עשרה בקירוב, ובוודאי רחוק מאוד מלהוות רוב. חברי הקבוצה יצרו צמיד שמטרתו לתת סימן אקטיבי ללא-מעשנים, ובכך להפריך את התפיסה המוטעית לגבי מספר המעשנים, וכך בתקווה להוריד את מספר האנשים המנסים מוצרי טבק למיניהם. הצמיד שצבעו כתום בוהק, מתאר עשרה אנשים שביניהם רק אחד יושב ומעשן. המסר הוא חד וברור. עד כה הודפסו כ- 6000 צמידים בשיתוף פזית הק מהרשות למניעת אלימות והתמכרויות ברמת השרון. הצמידים חולקו בתיכון אלון ובעמדות הסברה בתחרויות הרובוטיקה בארץ. בשנה האחרונה הפרוייקט הופץ לערים שונות בגבולת הארץ ואף נחל הצלחה בין לאומית עם הצטרפות של קבוצות בני נוער מרחבי העולם (מישיגן, מקסיקו, קנדה, אוגנדה ועוד.)

אסף רגב, מורה בתיכון אלון ומנטור ראשי המלווה את הקבוצה העירונית זו השנה השלישית הוסיף : זה היה אחד הטקסים המרגשים שיצא לי להיות עם קבוצת הרובוטיקה שלנו. שלא לומר גאווה ענקית לשמוע שרים, חברי כנסת וארגוני התנדבות שונים בארץ פונים לתלמידים ונפעמים מהעשיה שלהם. זו תמיד גאווה ענקית לראות איך משיחות ערב וגיבוש רעיון שנראה בתחילה שנוגע לקבוצה קטנה של אנשים, בני הנוער המדהימים שלנו מצליחים לגבש פרויקט בין לאומי, לדבר לקהל כל כך רחב ולהשפיע על קבוצת השווים שלהם ומעבר. היום בטקס ישבתי מלא גאווה ואני אומר תודה על כל יום שזכיתי לעבוד איתם. 

      

ידיעות נוספות