תלמידות מגמת סייבר מאלון זכו במקום הראשון בתחרות ארצית

תלמידות מגמת סייבר מאלון זכו במקום הראשון בתחרות ארצית שנועדה לעודד שילוב תלמידות בתחום הסייבר

שלושה תלמידי אלון העפילו לשלב הארצי במיונים לקראת האולימפיאדה למחשבים

תלמידות תיכון אלון, עדי יוספי ונטע למיקין, הלומדות במגמת סייבר בכיתה י', זכו השבוע במקום הראשון, במסגרת תחרות קבוצתית שהתמקדה בפיתוח פעילות טכנולוגית, שמטרתה לעודד תלמידות מחטיבת הביניים ללמוד סייבר בתיכון.

תלמידות אלון התמודדו מול כ- 20 קבוצות של תלמידות סייבר מתיכונים ברחבי הארץ. התחרות נערכה בשבוע חנוכה במסגרת אירוע סופגתון שהתקיים במשרדי חברת google בתל אביב ואורגן על ידי גוף שנקרא CyberGirlz  .

עדי ונטע מספרות על הפעילות שזיכתה אותן בפרס: בנינו אתר HTML על אדם שנעלם, במטרה שתלמידות חטיבת הביניים ינסו בעוד כמה שבועות לפתור את האתגר ולמצוא את האיש שנעלם. את הרמזים למקום בו הוא נמצא עשינו ב -WIRESHARK. היה חשוב לנו להשתתף בתחרות הזאת כי רצינו להשפיע על תלמידות בחטיבה לבחור ללמוד מקצוע טכנולוגי.

מוסיף עידן פלדברג מורה לסייבר באלון: אנחנו גאים מאד בזכיית התלמידות שלנו. אנחנו מעודדים את התלמידות לפתח תוכן ולהצטיין בתחומי הטכנולוגיה, ולא פחות חשוב- לפעול לשינוי חברתי, באמצעות עידוד תלמידות צעירות יותר לפנות לתחום מדעי המחשב, להשתלב והצליח בו.

בתוך כך, התבשרו בתיכון אלון שלושה תלמידי מגמת מדעי המחשב- טל דניאלי משכבת י', איתי בר מי"א ובועז סופר מי"ב, העפילו לשב ב' הארצי במיונים לקראת האולימפיאדה למדעי המחשב. התלמידים ייגשו לשלב הארצי שיתקיים באוניברסיטת ת"א.

האולימפיאדה מיועדת לתלמידי מדעי המחשב והיא תחרות שעיקרה חשיבה אלגוריתמית ופתרון בעיות לוגיות. המתחרים נדרשים להפגין חשיבה מתמטית יצירתית על מנת לפתור בעיות מאתגרות בתחום מדעי המחשב.

האולימפיאדה הבינלאומית הוקמה בחסות ארגון אונסק"ו, ונערכת מדי שנה במדינה אחרת בעולם. היא אחת מ־13 אולימפיאדות בינלאומיות במדעים לנוער, יחד עם פיסיקה, כימיה, ביולוגיה, אסטרונומיה, מתמטיקה ועוד. כיום משתתפות באולימפיאדה  79 מדינות. מטרת האולימפיאדה היא לעודד עניין ואתגר במדעי המחשב ולכנס ביחד את טובי הכישרונות הצעירים מכל העולם להתנסות מדעית ולחוויה תרבותית. 

2397847293857239

רוצים לדעת עוד על המגמה? לחצו כאן

ידיעות נוספות