רצח רבין מ- 8 נקודות מבט

תלמידי תיכון "אלון" שמעו השבוע הרצאה מרתקת, במסגרת הפעילויות שקיים בית הספר לרגל יום הזכרון לרה"מ יצחק רבין. ההרצאה שהועברה על ידי ערן לוי, מאנשי היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, הציגה בפני התלמידים את רצח רבין שמונה זוויות ראיה שונות.

רצח רבין מ- 8 נקודות מבט

תלמידי תיכון "אלון" שמעו השבוע הרצאה מרתקת, במסגרת הפעילויות שקיים בית הספר לרגל יום הזכרון לרה"מ יצחק רבין.

ההרצאה שהועברה על ידי ערן לוי, מאנשי היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, הציגה בפני התלמידים את רצח רבין שמונה זוויות ראיה שונות:

מנקודת מבטו של הרוצח, תוארו הניסיונות הקודמים שלו לרצוח את רבין, שלא צלחו, המסלול שעשה בערב הרצח ושחזור הירי עצמו. מנקודת מבטו של יצחק רבין הוצגה האווירה ששררה בארץ בתקופה שקדמה לרצח, הראיון האחרון עימו והנאום האחרון בכיכר. בנוסף הוצגו נקודות המבט של סוכן השב"כ אבישי רביב, ושל ראש השב"כ בעת הרצח, כרמי גילון. כמו כן הותגה זווית ראייתו של הצלם של רוני קמפנר, שצילם את הרצח, של הכתב אהרון ברנע ששידר מבית החולים איכילוב, שם נקבע מותו של ראש הממשלה, של הנהג שלא היה צריך להיות במשמרת באותו הערב, ושל המאבטח בחולית האבטחה וראש חולית האבטחה- כולם הצטלבו ברגע אחד, שבו נורו שלושת הכדורים שהרגו את רבין.  

בתום ההרצאה נערך שחזור קצר בהשתתפות התלמידים, שהתייצבו בעמדות בהן נמצאו האנשים השונים ברגע הרצח. לסיום התאפשר לתלמידים לעלות סוגיות הנוגעות לערכים ודמוקרטיה, הנגזרות מהדיון ברצח רבין. תלמידי "אלון" העלו סוגיות הנוגעות להיתכנות של רצח פוליטי נוסף, ולחשיבות חיזוק הערכים הדמוקרטים בישראל. 

9289 9287
9286 9289

ידיעות נוספות