קסם של מגמה

קסם של קלאסיקה

תלמידי שכבת י' במגמת תאטרון בתיכון "אלון", סיכמו השבוע תהליך של חמישה חודשי עבודה בערב שהוקדש כולו למונולוגים מתוך הטרגדיות היווניות המפורסמות. עטופים בתאורה מכשפת, שעיצב מתן פרמינגר, ולובשים תלבושות שעיצבו בעצמם, התמודדו התלמידים עם טקסטים מורכבים של מיטב הדרמה העולמית, והביאו את קסמה של הקלאסיקה אל הבמה. במהלך הערב הוצגו מונולוגים מ"אדיפוס המלך" ו"אנטיגונה" מאת סופוקלס ומ"אפיגניה באאוליס״ מאת אוריפידס, וכן שולבו בו קטעי מקהלה יוונית, פרי יצירתם של התלמידים בקבוצות, בהנחיית המורה רן שחל. 

ערב הטרגדיות כאמור הוא שיאו של תהליך לימודי שעברו התלמידים מתחילת השנה בהנחיית אייל נחמיאס, רכז מגמת תאטרון. התלמידים חקרו את המחזות,  עברו שיעורי משחק, והתמודדו עם טיפול בטקסט, שפה, מקצב, קול ותנועה. כחלק מבניית הערב, עבדו התלמידים בסדנת תלבושות מיוחדת בכדי לעצב תלבושות שיתאימו למונולוגים שלהם, בהנחיית המורה דיתי אופק.

לדברי אייל נחמיאס פרוייקט הטרגדיה היוונית נולד במטרה לתת במה לתלמידי תאטרון, כבר בשנה הראשונה ללימודיהם במגמה, ולאפשר להם להתמודד עם טקסטים המהווים את בסיס התרבות המערבית ואמנות התאטרון. "עברנו רגעים מרגשים מאד בתהליך העבודה. האפשרות שניתנה לנו לעסוק ביצירות מופת הללו ולהעניק אותם לבני נוער כיום, היא הסיבה לכך שאנו עוסקים בחינוך לתאטרון".

מנהלת אלון רבקה שמש שנכחה בערב ברכה את התלמידים בסיומו ואמרה: "אולם התאטרון הזה הפך לביתם של התלמידים. כאן הם עוברים תהליך משמעותי של למידה והתפתחות אישית וקבוצתית. ההתמודדות שלכם עם הטקסטים הללו, המעלים נושאים מורכבים, הרלבנטים עד ימינו, היתה מרגשת ומעוררת כבוד."

רוצים לדעת עוד על מגמת תאטרון? לחצו כאן

ידיעות נוספות