קופרניקוס, ניוטון ואיינשטיין נפגשו בערב אחד...

קופרניקוס, ניוטון ואיינשטיין נפגשו בערב אחד…

מה המשותף לניקולא קופרניקוס, אייזיק ניוטון, בנג'מין פרנקלין, אמי נתר, אלברט איינשטיין, נילס בוהר, ורנר הייזנברג, וריצ'רד פיינמן? כולם פיזיקאים ידועי שם, שתגליותיהם הוצגו על ציר הזמן על ידי תלמידי י"ב בערב מגמת פיזיקה בתיכון "אלון".

ערב המגמה התבסס על למידה עצמית אותה בצעו התלמידים במסגרת הקורס "רעיונות מרכזיים בפיזיקה". הקורס נלמד במסגרת התכנית "תיכון אקדמי מקוון" בעידוד משרד החינוך, בו התלמידים לומדים קורס אקדמי המאפשר לתלמידי תיכון לצבור קרדיט אקדמי ונקודות זכות שיוכרו על ידי האוניברסיטה. התכנית משלבת קורסים אקדמיים מקוונים של אוניברסיטת תל אביב בתכנית הלימוידם לבגרות ומאפשרת לתלמידים ללמוד והתנסות בתוכן אקדמי, לפתח מיומניות למידה ומסוגלות אקדמית. 

מסבירה דר' צילה חורש, רכזת מגמת פיזיקה ב"אלון": שיטת הלמידה הייתה בשיטת "הכיתה ההפוכה": התלמידים למדו לאורך תקופה של מספר חודשים בבית, בקבוצות עבודה, על הפיזיקה בהקשרים תרבותיים-הסטוריים, ושתפו את חבריהם בתוצרים שלהם. שיאו של תהליך הלמידה היה בערב במגמה בו הציגו התלמידים את תוצרתם בפני ההורים, המורים והעמיתים. אירוע זה חתם תהליך שעיקרו יצירת חוט מקשר בין התיכון לאקדמיה, והנחלת תחושת המסוגלות לתלמידים מתוך ידיעה שלימודי ההמשך באוניברסיטה הם ממש בהישג ידם.  ערב המגמה היה מרגש, מרתק וחיזק את "גאוות היחידה" של תלמידינו.

את האירוע כיבד בנוכחותו פרופ' רון ליפשיץ, המכהן כראש החוג לפיזיקה של החומר המעובה באוניברסיטת תל  אביב, וכן כחבר בוועדת .המקצוע לפיסיקה של משרד החינוך, אשר היה המרצה המרכזי בקורס בו צפו התלמידים במשך שעות ארוכות, ואשר היווה עבורם מקור השראה.

בתוך כך, 11 תלמידי יא' ב"אלון" עלו לשלב ב' במסגרת האולימפיאדה לפיזיקה. 

רוצים לדעת עוד על המגמה? לחצו כאן

ידיעות נוספות