פרצו את הכספת

פרצו את הכספת

תלמידי תיכון "אלון", הלומדים במגמת פיזיקה, כבשו את המקומות הראשונים  בטורניר הכספות הארצי, שהתקיים השבוע במכון דוויסון. בטורניר השתתפו עשרות צוותים מבתי ספר תיכוניים מצטיינים מרחבי הארץ. שני צוותים של תלמידי "אלון" השיגו בתחרות את הציון המרבי 100. צוות אחד אף זכה במקום ראשון ובתואר של כספות "הפורצים", השג המבטא ידע רב ובקיאות רבה בעקרונות פיזיקליים. לדברי אהוד גורן, מורה לפיזיקה ב"אלון", שליווה את הצוותים, ההישג מרשים במיוחד ומבטא זכיה כפולה, לנוכח העובדה כי שני הצוותים שנשלחו, התחרו בנפרד, וזכו כל אחד במקביל בתואר כספת מצטיינת ובציון המרבי. 

טורניר הפיסיקה על שם שלהבת פריאר, היא תחרות שנתית בין צוותים מבתי ספר תיכוניים, המבוססת על בניית דגמי כספות, הבנויות על עקרונות פיזיקליים שנלמדו בכיתה. מטרת הטורניר לעודד הבנה בסיסית של עקרונות מדעיים בכלל, ושל פיסיקה בפרט, ולפתח חשיבה מקורית ליישום העקרונות האלה. בתחרות מתחרים תלמידי כיתות י"ב מבתי ספר מהארץ ומחו"ל שלומדים פיסיקה ברמה מוגברת (5 יח"ל).

התלמידים הזוכים מטעם תיכון "אלון": יובל אלדמע, יעל רודריגס, שחר עפרון, דניאל לוי, טום קיי, ירדן גפן, הגר דורון, אורי שלו, אלמוג תבור, עמית סמסונוב. הצוותים עבדו בהדרכת המנחים אהוד גורן וד"ר צילה חורש.

רוצים לדעת עוד על המגמה? לחצו כאן

ידיעות נוספות