מדען על הקו

מדען על הקו

תלמידי כיתה י' בתיכון "אלון" הלומדים ביולוגיה, זכו בשבועות האחרונים לנהל שיחות ועידה אינטרנטיות עם מדענים מובילים ממקומות שונים בארץ, במסגרת יוזמת "מדען ברשת" בהובלת מכון דוידסון. התכנית נועדה לעורר את סקרנותם של התלמידים ולקשר בין הנושאים הנלמדים בכיתה למחקר עדכני ופורץ דרך. המדענים מדברים עם התלמידים בגובה העיניים באמצעות שיחת וידאו במסגרתה שואלים התלמידים כל שאלה אשר מעניינת אותם בנוגע למחקר.

מספרת תמי בית אור זאבי, מורה לביולוגיה ב"אלון", שפתחה בפני תלמידיה את הדלת למפגש עם מדענים: "רציתי לחשוף את התלמידים לעולמות חדשים, ליצור זיקה בין התיכון לעולם האקדמי ולהציג מדענים כמודלים לחיקוי. עד כה היו לנו שיחות עם מדענים מהאוניברסיטה העברית, בית חולים זיו ומכון וייצמן. השיחות הן בנושאים הקשורים לחומר הלימוד ואף מרחיבים אותו.

עד כה ארחו תלמידי "אלון את ד"ר רונן חזן, ששוחח עמם בנושא חדש יחסית ברפואה המערבית-  עמידות של חיידקים לאנטיביוטיקה והטיפול בנושא בעזרת בקטריופאז'ים (וירוסים שתוקפים חיידקים); ד"ר הדר נוימן, מבית החולים זיו בצפת, דיברה על המחקרים שלה, הבודקים מהי ההשפעה על התנהגותם של זבובים ושל חולדות, בעקבות שינוי אוכלוסיית החיידקים במעיים של אותם בעלי חיים; הדוקטורנטית מאיה וויצ'ק ממכון וייצמן הסבירה על הנושא של תקשורת חיידקים, בהקשר של המונח "חישת מניין"- כיצד חיידקים מרגישים שהכמות שלהם במקום מסוים גדלה ולכן משתלם להם להפעיל תכונות מסויימות שיש להן משמעות במקרים של קבוצה גדולה מאוד של חיידקים, כגון תכונת הביולומינציה, שגורמת לסוגי חיידקים מסויימים להפיץ אור בחושך; איריס קלקה, דוקטורנטית ממכון וייצמן, שוחחה עם התלמידים בנושא הביואינפורמטיקה בהקשר של מחקרים המבוצעים על עכברים, בהם משתילים חיידקים מבני אדם, כדי לחקור את ההשפעה של החיידקים (הרכבם, כמותם) על התפתחות מחלת הסכרת.

רוצים לדעת עוד על המגמה? לחצו כאן

ידיעות נוספות