לצחוק ולבחור מחדש: ערב מולייר במגמת תאטרון

לצחוק ולבחור מחדש: ערב מולייר במגמת תאטרון

תלמידי כיתה י׳ במגמת תיאטרון בתיכון "אלון" העלו השבוע את ״ערב מולייר״, בהנחייתה של המורה ענבר סוירפמן. התלמידים העלו סצינות שזורות מתוך שלושה מחזות קומיים של ז׳אן בטיסט פוקלן, הידוע בכינויו הבימתי מולייר: רופא בעל כורחו, החולה המדומה וטרטיף. 

התלמידים למדו במסגרת שיעור משחק, עבודה עם טקסט קלאסי ופרשנות בימתית שלו דרך פעולה, יחסים, שפת גוף וטכניקות שונות של ניתוח והגשת הטקסט. הערב נועד להביא לידי יישום את הנלמד בשיעור זה.

המחזות אותם למדו והעלו התלמידים עוסקים בצביעות החברה, ברדיפה אחר כבוד וחיצוניות, בתלות באקדמיה וברפואה, בנוכלות במסווה של קנאות דתית, ביחסים הבינדוריים ובאיום על המשפחה והסדר הטוב.

מסביר אייל נחמיאס רכז מגמת תאטרון: בחרנו לאפשר לתלמידים להתמודד עם הטקסטים של מולייר, משום שדרך מחזותיו מזמין מולייר את השחקנים ואת קהל  הצופים להיפגש עם האבסורד המתגלה בסיטואציות מוכרות. בכל אחד מאיתנו, אומר מולייר, יכול להיות מן חולה מדומה. בכל אחד מאיתנו יכול להיות רודף כבוד עיוור למציאות, שמוכן להעלות קרבן את כל היקר לו. כל אחד מאיתנו יכול להיות צעיר מאוהב או לוחמת צדק חדת לשון מהמעמד הנמוך. מולייר מזמין אותנו להסתכל במראה ולצחוק, ואולי בזכות המבט החד והמשועשע הזה – לבחור מחדש, טוב יותר.

ידיעות נוספות