להרחיב את היריעה ואת הידיעה - עבודת חקר במדעי הרפואה

להרחיב את היריעה ואת הידיעה – עבודת חקר במדעי הרפואה

תיכון "אלון" מאפשר לתלמידיו לבחור במסלול לכתיבת עבודת גמר בהיקף של 5 יח"ל. הכנת עבודת גמר היא דרך לימוד והערכה, המאפשרת פיתוח סקרנות אינטלקטואלית והעשרה, ואשר מזמנת לתלמידים בעלי יכולת לימודית גבוהה אפשרות לבחור נושא מחוץ לתכנית הלימודים, להרחיב את ידיעותיהם ולהעמיק בו. מדובר בעבודת מחקר שכתיבתה מלווה ע"י מנחה אקדמי.

השנה לראשונה יוכלו התלמידים לכתוב עבודות חקר במדעי הרפואה וזאת בעזרתה של ראש הפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת"א פרופ' איריס ברשק, אשר קישרה את תיכון "אלון" עם אנשי מחקר ורופאים שיהיו מנטורים וינחו את התלמידים בהכנת עבודת הגמר. במהלך השנה תתקיים הרצאה לתלמידי  י"א  בנושא שיטות מחקר, ע"י פרופ' ליאת לרנר, שאף נכונה לשמש כמנחה אקדמית  בעבודת גמר במדעי הרפואה.

 מסבירה רותי לוי, סגנית המנהלת ב"אלון": "כתיבת עבודת גמר היא אופציה ייחודית בתוך המערך הבית ספרי, הרואה לנגד עיניה את מדעני המחר, ומקנה לתלמידים ידע, מיומנויות וערכים שיהיו נחוצים לאזרחי העתיד במאה ה- 21 . עבודת הגמר מאפשרת לתלמידים "לטעום"  קורטוב ממה שיכולה האקדמיה להציע להם כבר בתיכון,  בשאיפה להרחיב את המסלול, לחדש ולקדם אותו, להתמודד עם אתגרים ולהגיע להישגים לימודיים, אישיים וערכיים משמעותיים".

במסגרת מסלול ייחודי זה יצאו תלמידי שכבת י"א לסיור באוניברסיטת ת"א בשיתוף האגף לנוער שוחר מדע. בסיור שמעו התלמידים שתי הרצאות מרתקות: הרצאתה של יעל מור פסיכוביולוגיה- הקשר בין גוף ונפש,  והרצאתה של נועה ורטהיימר- רפואה גנטית ושיבוט. בנוסף סיירו התלמידים במעבדות בית הספר לרפואה.

 

ידיעות נוספות