יש לאן לברוח: תלמידי שכבת י' בתיכון אלון התנסו בחדר בריחה מהנה המוקדש לחג החנוכה

יש לאן לברוח: תלמידי שכבת י' בתיכון אלון התנסו בחדר בריחה מהנה המוקדש לחג החנוכה

חג החנוכה צויין באלון בפעילויות כיתתיות ובית ספריות שונות. אחת הפעילויות המיוחדות נערכה בשכבת י', כללה חדר בריחה מאתגר, שנסב סביב תכני החג.

תלמידי הכיתה קיבלו קופסאות עץ נעולות שעל מנת לפתוח אותן הם עברו דרך מסלול של חידות ברוח החג. פיצוח החידות חייב עבודת צוות, תגובה מהירה, שיתוף פעולה וחשיבה מקורית. החידות השונות פועלות על מגוון רחב של אינטליגנציות ומפעילות את כלל תלמידי הכיתה.

מספר אחד התלמידים: בתחילת הפעילות הוקרן סרט קצר על חנוכה שהיווה את הבסיס לפעילות. לאחר מכן הופעל שען עצר, שקצב 30 דקות לפעילות. השעון הוקרן כל הזמן על המסך, דבר שהמריץ אותנו לעבוד מהר כדי להספיק. החידות היו מאד מורכבות והצריכו חשיבה מחוץ לקופסא. היה כיף לעבוד יחד, ובעיקר נהנינו שהצלחנו לפתור את החידות.

מסביר שחר רגב, רכז כיתות מא"ה, שיצר את חדר הבריחה: מטרת חדר הבריחה לאפשר לתלמידים התנסות חווייתית, מהנה ומאתגרת, המעוגנת בפעילות שרובם התנסו בה במסגרת שעות הפנאי שלהם. באופן כזה אנחנו יוצרים זיקה בין שעות הפנאי לבין הלמידה בבית הספר, ומחזקים את התפיסה שבית הספר הוא מרכיב אחד, גם אם משמעותי, במכלול החיים של התלמיד, ואינו מנותק מהזירות האחרות בהן התלמיד מתנהל.

ידיעות נוספות