הייד פארק- זה כאן!  תלמידי "אלון" קראו די לאלימות המגדרית 

בעקבות הרצח המזעזע של בוגרת בית הספר, מאיה וישניאק ז"ל, ומעצרו של בן זוגה בחשד לרצח, הוקמה בתחילת השבוע במת "הייד פארק" בחצר תיכון "אלון". הלימודים נעצרו למשך חצי שעה, ותלמידי ומורי בית הספר התבקשו להרשם, להשמיע את קולם ולצאת בקריאה משותפת להפסיק את האלימות נגד נשים.

המשתתפים הוזמנו להכין נאומים, קטעי ספוקן, פואטרי סלאם, קטעי ראפ, כולם באורך של 3 דקות, ולחלוק את מחשבותיהם, תחושותיהם וההצעות שלהם לפתרון ולמאבק בתופעה הקשה. 

את האירוע יזמה קבוצת מורות, בראשן נעמי רוננה, ולצדה מחנכות משכבת י"א, רכזת שכבת י', רכזת לימודי תנ"ך, ומורי מגמת האמנות החזותית. האירוע אפשר לתלמידים ומורים רבים להביע את עמדתם, חלקם עלו באופן ספונטני ודיברו  ללא הכנה. בין הדוברים היתה גם מנהלת "אלון" רבקה שמש, ודברת וייזר, מחזיקת תיק החינוך בעיריית רמת השרון. המשתתפים סיפרו על הרגשתם הקשה בעקבות רציחתה של מאיה, אשר רבים ממורי בית הספר הכירו באופן אישי, קראו לממשלה להשקיע משאבים ולקדם חקיקה בנושא, להגביר את האכיפה ואת האמצעים שניתן לנקוט נגד בני זוג אלימים, קראו לשים דגש על חינוך למניעת אלימות, ועל חשיבות ההסברה, החל מגיל צעיר, בכל הנוגע לקיומה של מערכת זוגית בטוחה ומכבדת. רבים מהדוברים התייחסו לכך שחשוב לדבר על הנושא, שאינו מהווה בעיה של נשים בלבד, אלא בעיה של החברה כולה. 

היטיבה לתמצת אחת הדוברות, שהקריאה שיר קצר מאת עדי קיסר, שמילותיו הדהדו לאורך היום באוזני כלל באי בית הספר: 

"אני 

אשה

שהולכת בפחד בלילות 

ברחובות חשוכים שנקראים 

על שם 

גברים" 

 

*האירוע התקיים לפי התנאים והמגבלות שקבע משרד הבריאות. 

הייד פארק תיכון אלון הייד פארק
 הייד פארק

 

ידיעות נוספות